Uncategorized

مزایا و کاربرد انواع فن 900 دور یا فن دور پایین در صنعت

فن صنعتی 900 دور

مزایا و کاربرد انواع فن 900 دور یا فن دور پایین در صنعت

در امر تهویه صنعتی، گردش هوا، خنک سازی و… عملکرد فن صنعتی یک نکته کلیدی می باشد. در حالیکه از انواع فن دور بالا به خاطر هوادهی زیادشان یاد می شود، انواع فن صنعتی دور پایین (فن 900 دور) که میزان هوادهی کمتری دارند، نیز دارای مزایای خاص و ویژه خود هستند و استفاده از آن ها در صنعت اجتناب ناپذیر است. مدل های مختلف فن دور پایین (فن 900 دور) مزایایی نظیر بازدهی مصرف انرژی، میزان سروصدای کم و همچنین دوام بیشتری دارند. در این مطلب به بررسی مختصر مزایا و کاربردهای انواع فن 900 دور (فن دور پایین) در صنعت پرداخته می شود.

فن دور پایین به فن هایی گفته می شود که میزان سرعت آن ها بین 200 تا 900 دور بر دقیقه می باشد. با اینحال در این مقاله، منظور از فن دور پایین، فن 900 دور می باشد. این سرعت های پایین باعث می شوند تا فن دور پایین (فن 900 دور صنعتی) از نظر مصرف انرژی بهینه باشد. به عنوان مثال، توان مصرفی انواع فن دور پایین، بین 500 وات تا 5 کیلووات متغیر است. علاوه بر این، اغلب مدل های فن دور پایین (فن 900 دور) از الکتروموتورهای القایی به همراه درایو فرکانس متغیر بهره می برند که به همین دلیل می توان سرعت آن ها را با دقت بسیار بالایی تنظیم کرد.

فن صنعتی 900 دور

مزایای فن دور پایین صنعتی

همانطور که گفته شده، اصلی ترین مزیت فن دور پایین (فن 900 دور) بازدهی مصرف انرژی آن می باشد. کارکرد در سرعت های پایین تر مصرف انرژی کمتری نیاز دارد و در نتیجه باعث صرفه جویی زیاد در هزینه های انرژی می شود. این امر در مواردی که نیاز است فن به صورت مداوم کار کند، بسیار مهم است. نیاز کمتر به مصرف انرژی، نه تنها باعث کاهش هزینه های انرژی می شود، بلکه باعث کاهش میزان کربن دی اکسید منتشر شده در جو زمین می شود که در راستای حفظ محیط زیست نیز می باشد. همچنین فن دور پایین (فن 900 دور) به نحوی طراحی و ساخته شده است که میزان انتشار صدای کمتری داشته باشد. این مورد در صنایعی که میزان سروصدای بالای آن باعث ناراحتی و بروز مشکل در ارتباطات میان کارکنان آن محیط می شود، بسیار مهم است. میزان سروصدای کمتر باعث راحتی بیشتر کارکنان و افراد حاضر در محیط شده و کارایی آن ها و در نتیجه تولید را افزایش می دهد.

فن صنعتی 900 دور

دوام بالا نیز یکی دیگر از مزایای مهم فن دور پایین (فن 900 دور) می باشد. سرعت های پایین تر به هنگام کار باعث بروز فرسودگی کمتر شده و فشار کمی را به قطعات فن وارد می کند و در نتیجه طول عمر مفید فن افزایش می یابد. این افزایش طول عمر باعث کاهش تعداد دفعات تعمیر و نگهداری در فن دور پایین (فن 900 دور صنعتی) شده و در نتیجه در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.  

به علاوه، مدل های گوناگون فن دور پایین (فن صنعتی 900 دور) با ایجاد یک جریان هوای مداوم و یکنواخت می توانند عمل تهویه مکان ها را به بهترین شکل ممکن انجام داده و باعث بهبود شرایط هوا در محیط شوند. این جریان هوای ایجاد شده توسط فن دور پایین (فن 900 دور) باعث می شود تا ذرات خاک و سایر آلودگی ها از محیط خارج شوند تا مشکلی برای کارگران حاضر در محل ایجاد نشود.

کاربردهای انواع فن دور پایین در صنعت

انواع فن دور پایین صنعتی (فن 900 دور) کاربری های فراوانی دارند و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، فن 900 دور نقش کلیدی در تنظیم دمای محیط، خارج کردن بوهای نامطبوع و کنترل سطوح رطوبت دارد. انواع فن دور پایین با خارج کردن بو های نامطبوع و گازهای سمی، باعث ایجاد یک محیط امن کاری برای کارگان حاضر در محیط شده و همچنین شرایط بهینه ای را به منظور کار کردن دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی فراهم می کنند. در انبارها از فن دور پایین به منظور حفظ شرایط انبار داری استفاده می شود.

در کشاورزی نیز از فن 900 دور به منظور حفظ شرایط انبارهای نگهداری غلات و یا محیط های نگهداری دام استفاده می شود. به عنوان مثال فن 900 دور می تواند با خارج کردن دمای محیط های داخلی دامداری ها، باعث افزایش سلامت دام ها شده و در نتیجه تولید را افزایش دهد. یک از موارد مهم در انبارهای غله و سیلوها، میزان دما و رطوبت است که باید به دقت تنظیم شود. فن دور پایین مورد استفاده در سیستم های تهویه انبارهای غله می تواند به حفظ شرایط مطلوب کمک کند.

فن صنعتی 900 دور

چیلرهای هوا خنک

یکی دیگر از جاهایی که از فن 900 دور (فن دور پایین) استفاده می شود، ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی می باشد. در این مکان ها بازدهی بالای فن و همچنین میزان سروصدای آن از اهمیت بالایی برخوردار است که به همین علت عمده استفاده از فن 900 دور (فن کندانسوری) در این مکان ها می باشد.

در انواع ساختمان های اداری، تجاری و یا حتی صنعتی، به منظور خنک نگه داشتن محیط های داخلی ساختمان از سیستم های تهویه مطبوع مجهز به چیلر استفاده می شود. که در آن ها آب توسط یک مایع مبرد در سیکل بسته خنک نگه داشته می شود. این چیلر ها به صورت معمول بر روی سقف ساختمان ها قرار گرفته و نیاز به حجم هوای نسبتا زیادی به منظور خنک کردن مایع مبرد دارند. به همین دلیل از انواع فن 900 دور (فن دور پایین) در چیلر ها استفاده می شود. یکی از دلایل مهم استفاده از فن 900 دور (فن دور پایین) در انواع چیلرها، میزان سروصدای آن ها می باشد. از آنجایی که مبدل ها بر روی سقف ساختمان ها قرار می گیرند و نزدیک به محل زندگی و کار افراد می باشند، میزان سروصدای منتشر شده توسط فن 900 دور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این میزان صدا باید مطابق با استانداردها باشد.

فن صنعتی 900 دور 

نیاز بازار و پیشرفت های تکنولوژیکی فن دور پایین

در حال حاضر به دلیل افزایش توجه به بازدهی و پایداری، تقاضا برای انواع فن دور پایین (فن 900 دور) افزایش یافته است. روند بازار نشان دهنده افزایش استفاده از انواع فن 900 دور در صنایع مختلف مانند خودروسازی، کارخانه های تولید مواد غذایی و دارویی می باشد. افزایش تقاضای فن دور پایین (فن 900 دور) در مناطقی که دارای بیشترین محدودیت های مصرف انرژی هستند (مانند آمریکای شمالی و اروپا) بسیار مشهود است.

پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تولید انواع فن دور پایین (فن 900 دور) باعث افزایش هرچه بیشتر بازدهی و کارایی آن ها شده. یکپارچه شدن سیستم های کنترل هوشمند با انواع فن 900 دور باعث شده است تا بتوان آن ها را با دقت بیشتری پایش کرد و بتوان کنترل دقیقی بر روی آن ها داشت. درایوهای فرکانس متغیر باعث می شوند تا بتوان سرعت فن را بر اساس نیاز تنظیم کرد و در نتیجه میزان بهینه بودن سیستم را افزایش داد.

فن 900 دور تولید شده توسط شرکت ebm-papst

سری فن آکسیال دور پایین (فن 900 دور) شرکت آلمانی ebm-papst به نحوی طراحی و ساخته شده اند که مناسب استفاده در کندانسورها و تجهیزات تهویه مطبوع باشند. به عنوان مثال، در کندانسورهای هوا خنک گرمای اضافی مبرد باید به هوای محیط اطراف انتقال یابد. با استفاده از فن 900 دور (فن دور پایین) هوا به سمت فین های مبدل حرارتی کندانسور حرکت داده می شود تا گرمای بیش از مبرد از آن دفع شود. در چنین کاربردهایی، علاوه بر عملکرد هوایی، مواردی همچون مصرف کم انرژی نیز در نظر هستند.

برخی از مزایای انواع فن 900 دور (فن کندانسوری یا فن دور پایین) شرکت ebm-papst

  • طراحی مقاوم به منظور کار کردن در محیط های بیرونی ساختمان
  • بازدهی بسیار بالا و توان زیاد به نسبت دیگر فن های با سایز مشابه
  • داشتن قابلیت تغییر سرعت جهت تطبیق با میزان خروجی مد نظر

در ادامه به معرفی دو مدل از انواع فن 900 دور (فن دور پایین) شرکت ebm پرداخته می شود.

فن 900 دور (فن کندانسوری) مدل W6D910KD0101-سایز 91

این فن صنعتی محوری (فن آکسیال) از تولیدات شرکت ebm است که از الکتروموتوری با توان 1920 وات بهره می برد که این الکتروموتور دارای 6 قطب می باشد. داشتن 6 قطب باعث شده تا فن محوری مدل W6D910KD0101 دارای سرعت نامی 870 دور بر دقیقه باشد که به همین دلیل در دسته فن 900 دور قرار می گیرد.

فن صنعتی 900 دور

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این فن 900 دور، به صفحه محصول فن W6D910KD0101 مراجعه نمایید.

فن 900 دور (فن کندانسوری) مدل W6D800GD0101-سایز 80

فن W6D800GD0101 یک فن کندانسوری (فن 900 دور) بوده که همواره جزء پر فروش ترین مدل های فن سایز 80 می باشد. فن دور پایین W6D800GD0101 دارای الکتروموتوری سه فاز و با توان 1940 وات بوده و با داشتن 6 قطب سرعت نامی برابر با 880 دور بر دقیقه دارد. این فن در بیشینه سرعت و فشار صفر پاسکال، توانایی هوادهی به میزان 24110 متر مکعب بر ساعت را دارد.

فن صنعتی 900 دور

خرید فن 900 دور

با توجه به اینکه هلدینگ تهویه توس به صورت دوره ای انواع فن و هواکش صنعتی (هواکش دور پایین) را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند، جهت اطلاع از موجود بودن انواع هواکش و فن صنعتی 900 دور ebm و همچنین قیمت سایر محصولات، لطفا با شماره زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com