Uncategorized @fa

همه چیز در مورد بلوورهای گاز ebm-papst

بلوور گاز ebm

همه چیز در مورد بلوورهای گاز ebm-papst

   

بلوورهای گاز در سال های آخر دهه 80 میلادی به جهت استفاده در سیستم های گرمایشی مدرن موسوم به بویلرهای چگالشی (Condensing boiler) توسعه داده شده بودند. این سیستم های گرمایشی از همان زمان به دلیل استفاده بهینه از انرژی، تا به امروز به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. از بلوورهای گاز برای ایجاد یک جریان مخلوط هوا و گاز به منظور سوختن در مشعل، استفاده می شود. مانند هر کاربری صنعتی دیگری، روند طراحی سیستم های گرمایشی به سوی کامپکت شدن و کوچکتر شدن پیش رفته است. بلوورهای گاز نسل جدید نشان دهنده این موضوع می باشند.

به منظور انجام احتراق بهینه و کمترین میزان انتشار گازهای ناشی از سوخت، بویلرهای چگالشی نیاز به ترکیب هوا و گاز با نسبت دقیق و حساب شده ای دارند. به دلیل وجود مقاومت زیاد در برابر جریان در بویلرهای چگالشی، به بلوورهای گازی نیاز است که شیب نمودار عملکردی آن ها (نمودار فشار/حجم هوا) زیاد باشد. به همین دلیل، متخصصان موتور و فن در شرکت ebm دست به تولید محصولاتی زده اند که بتوانند بازه وسیعی از کاربردها را پاسخگو باشند. بلوورهای رادیال با یک ورودی (single inlet) درون محفظه های حلزونی (scroll housing) نصب شدند. برخی از خصوصیات بلوور گاز ebm عبارت است از: بازدهی بالا، میزان انتشار نویز بسیار پایین، افزایش فشار استاتیکی به میزان زیاد و طراحی کامپکت که به همین دلیل انواع بلوور گاز ebm به فضای کمی برای نصب نیاز دارند. در حال حاضر، مدل های جدید از بلوور گاز ebm تولید شده اند که خروجی گرمای آن ها تا حدود 1MW نیز می رسد. این به این معنی است که انواع مدل های مختلف بلوور گاز ebm می توانند بازه توانی از 10kW تا 1MW را پوشش دهند. کاربری های گرمایشی از خانه های کوچک گرفته تا مجتمع های مسکونی، می توانند از انواع بلوور گاز ebm استفاده کنند و همچنین امکان استفاده از آن ها در کاربردهای صنعتی نیز ممکن است.

بلوور گاز ebm

استفاده از موتور های EC بهینه

الکتروموتور مورد استفاده در بلوور گاز ebm از نوع EC سه فاز می باشد. موتورهای EC استفاده شده در مدل های سری 112 ارزش خود را با خصوصیاتی نظیر میزان انتشار نویز مناسب، اتصالات ساده و مصرف انرژی پایین نشان داده اند. موتورهای EC با میزان بازدهی تا 90 درصد کار می کنند که این بازدهی نسبت به سایر الکتروموتورهای آسنکرونی که در این صنعت استفاده می شود، بسیار بیشتر است. در نتیجه میزان هزینه های مصرف انرژی بسیار کمتر می شود. عملکرد پیوسته بلوورهای گاز نیز باعث می شود تا این امر زودتر آشکار شود.

در سیستم هایی که به صورت پیوسته کار نمی کنند نیز این مورد دیده می شود. الکتروموتورهای مورد استفاده در این سیستم ها نیز نسبت به انواع الکتروموتور آسنکرون بازدهی بالاتری دارند.

نمودار زیر نشان دهنده توان ورودی موتور های AC و EC را در مقایسه باهم نشان می دهد. در تمامی بازه های سرعت، میزان مصرف انرژی موتور های EC از میزان مصرف موتورهای آسنکرونی که با درایوها فرکانس متغیر یا ولتاژ متغیر کار می کنند، کمتر است و به صورت همزمان، الکتروموتورهای EC دوام بالایی نیز دارند. بازدهی بالای آن ها به این معنی نیست که فقط مصرف انرژی کمتری داشته باشند. بلکه به این معنی است که در حین کار میزان گرمای کمتری را منتشر می کنند و در نتیجه اثرات منفی وارد شده به یاتاقان ها و سایر تجهیزات حاضر در فن کمتر می شود.

ebm gas blower

کارکردی بدون سروصدا و کنترل آسان

به دلیل طراحی ویژه موتور های EC، آن ها عملکردی بسیار کم صدا دارند. به دلیل استفاده از کموتاتورهای الکترونیکی در این موتورها، میزان لرزش ها و سروصداهای ناشی از کار کرد الکتروموتور بسیار کاهش داشته است. همچنین تمامی قسمت های الکترونیکی با موتور یکپارچه شده اند. قسمت های الکترونیکی الکتروموتور EC توسط سیستم کنترلی مشعل با استفاده از یک سیگنال PWM یا ورودی خطی  0 تا 10 ولت فرمان می پذیرند. بدین ترتیب، سرعت بلوور می تواند با توجه به گرمای مورد نیاز در قسمت خروجی مشعل تنظیم شود.

موتور های EC

با استفاده از ورودی PWM می توان سرعت بلوور را آزادانه با توجه به نیاز، تغییر داد. همچنین در صورتیکه نیاز به تغییر سرعت به صورت دستی باشد، می توان یک پتانسیومتر بدین منظور به سیستم اضافه کرد تا با چرخاندن آن سرعت تنظیم شود. ولتاژ مورد نیاز برای این کار، توسط سیستم های الکترونیکی یکپارچه شده با موتورو از طریق یک خروجی ولتاژ مجزا تامین می شود. کنترل سرعت باعث کاهش سطح نویز شده و به دلیل اینکه باعث تنظیم مقدار دقیق مخلوط هوا و گاز می شود، مصرف انرژی را کاهش می دهد. علاوه بر تمامی موارد گفته شده در بالا، پره هایی که در بلوورهای سانتریفیوژ مورد استفاده قرار می گیرند نیز ویژگی های خاص خود را دارند. این پره ها با توجه به تمامی استانداردهای آیرودینامیکی طراحی و بهینه شده اند و همچنین به نحوی ساخته شده اند که کارکردی روان و بدون سروصدا داشته باشند.

طراحی کامپکت و وزن 20 کیلوگرمی

مدل جدید بلوور گاز ebm ارتفاعی در حدود 47، پهنای 43 و عمقی برابر با 40 سانتیمتر دارد و به دلیل اینکه وزن آن فقط 20 کیلوگرم است، به آسانی می تواند جابجا شود و برای اینکار نیاز به ماشین آلات کمکی مانند لیفتراک ندارد. به همین دلیل نصب و نگهداری آن ها بسیار راحت است. در حاضر حاضر تعویض یک بلوور گاز قدیمی با ظرفیت kW 750 با مدل جدید با ظرفیت MW 1  (مدل جدید بلوور گاز ebm) بسیار آسان است. از آنجایی که ورودی و خروجی بلوور گاز جدید با بلوورهای قدیمی یکسان است، تمامی یونیت می تواند به راحتی جایگزین شود. به دلیل وجود موتور قدرتمندتر، بلوورهای جدید در جهت محوری نیاز به فضای نصب بهتری دارند. با اینحال، افزایش خروجی کل سیستم نیاز به تغییرات زیاد و پیچیده ای ندارد.

مدل جدید بلوور گاز ebm می تواند تا سرعت 6400 دور بر دقیقه نیز برسد و به دلیل استفاده از الکتروموتور قدرتمند، به ولتاژ ورودی سه فاز 400 ولت نیاز دارد. همچنین به دلیل طراحی شبکه برق آمریکای شمالی، این بلوور با ولتاژ کاری 208 ولت در این بازار در دسترس است. از آنجایی که این بلوور گاز تمامی نیازهای خانگی و صنعتی را به خوبی برآورده می کند، کاربردهای زیاد دارد و در تمامی سیستم های گرمایش خانگی و صنعتی یافت می شوند.

مدل جدید بلوور گاز ebm

مدل های مختلف بلوور گاز ebm در تهویه توس

هلدینگ تهویه توس همواره به دنبال ارائه راه حل های مناسب جهت استفاده در سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد. از این رو تمامی مدل های مختلف بلوور گاز ebm از طریق هلدینگ تهویه توس قابل تامین می باشند. جدول زیر نشان دهنده برخی از مدل های بلوورگاز ebm قابل تهیه از هلدینگ تهویه توس می باشند:

ردیفمدلتوانلینک محصول در شاپ
1G1G170AB5303 360خرید از فروشگاه تهویه توس
2G3G200GN2001 890خرید از فروشگاه تهویه توس
3G3G200GN1801750خرید از فروشگاه تهویه توس

همچنین می توانید جهت اطلاع از موجود بودن انواع بلوور و شیر گاز شرکت ebm  و همچنین قیمت محصولات  با شماره زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com