مقالات سایت

طراحی شرکت ebm برای کاهش سطح صدا در فن های سانتریفیوژ

کاهش صدا در فن های سانتریفیوژ

فن های جدید شرکت ebm-papst که اولین در نوع خود است، آنها را قبل هستند. طراحی تیغه هیبریدی جدید فن های محوری حتی بی صداتر، قدرتمندتر و بادوام تر از همیشه می کند. در طراحی تیغه های فن HyBlade، با ایجاد یک ساختار پشتیبانی از جنس آلیاژ آلومینیوم، مقاومت در برابر خوردگی و همچنین با ایجاد روکش پلاستیکی خاص و تقویت شده با الیاف، استحکام بالایی به وجود آمده است.

در مقایسه با تیغه های معمولی، شکل آیرودینامیکی بهینه این پره ها منجر به کاهش بسیار زیاد صدای فن های ebm می شود و در عین حال راندمان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و مزایای بیشتری را برای استفاده که در آنها از پروانه ebm-papst در فناوری تبرید، گرمایش و تهویه ارائه می دهد . فن هایی تولیدی شرکت جدید استفاده شده است، بسته به نقطه عملکردی مورد نظر روی نمودار، صدایی حدود 3 تا 7 دسی بل کمتر از نقاط مشابه در  سریهای قبل فن ebm تولید می کنند.

فن های شرکت ebm در صنعت تهویه مطبوع به طور مداوم در حال توسعه هستند، زیرا تقاضای کاربران برای گزینه های با صدای کمتر و راندمان بالاتر و به ویژه بهره وری انرژی به سرعت در حال افزایش است .الزامات قانونی، افزایش آگاهی از مسائل زیست محیطی و پتانسیل احتمالی برای صرفه جویی در هزینه های عملیاتی نیز به این امر کمک می کند.

کاهش صدا در فن های سانتریفوژ

طراحی انقلابی فن های سانتریفیوژ ebm-papst

فن های کم صدا از شرکت ebm تحت طراحی های خاص مهندسی و انجام تست های متنوعی تولید شده اند. سر و صدای تولید شده توسط فن ها می تواند آزاردهنده باشد، به خصوص در مناطقی که واقعا به محیطی آرام نیاز دارند.به همین دلیل این پارامتر مهندسی اهمیت زیادی در محیطهایی که رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرند یا در دفتر کار ، آزمایشگاه و در بخش های با کاربری پزشکی دارد. چرا که تا حد امکان بی سروصدا بودن فن ها مساله بسیار مهمی خواهد بود.

صداهای اضافی تولید شده نه تنها نامطلوب هستند، بلکه غیرقابل تحمل هستند .این امر به ویژه در محیط های مسکونی صدق می کند، اگرچه از بین بردن این صداها چندان آسان نیست .جبران اختلال های در دهانه جریان ورودی با بهینه سازی فن امکان پذیر نیست .استفاده از عایق اضافی برای محفظه نیز تاثیر کمی در عمل به همراه دارد، زیرا پانل های عایق مربوطه معمولا فقط در سطوح فرکانس بالاتر موثر هستند.

طراحی شرکت ebm برای کاهش سطح صدا

هنگامی که جریان هوا توسط فن ها جابجا می شود، ساخت و ساز هوشمندانه طراحی شده می تواند سطح صدا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.در زمینه تبرید و تهویه، فن های محوری به طور گسترده ای استفاده می شوند که به عنوان مثال خنک کردن مبدل های حرارتی را می توان ذکر کرد.

برای سالهای طولانی، روتور خارجی ebm-papst  مربوط به موتورهای به کار رفته در محصولات، به دلیل طراحی فشرده و ابعاد کوچک تر و تیغه های محوری که مستقیماً روی روتور نصب می شوند، بهترین انتخاب بوده است. این نوع فن های ebm نه تنها ابعاد کوچک تری دارند بلکه برای به دست آوردن حداکثرهوادهی با حداقل تولید صدا مد نظر قرار گرفته اند.

تیغه های فن به طور معمول از ورق فولادی یا آلومینیومی ساخته می شدند. papst ebm- برای همگامی با افزایش تقاضاها در مورد کارایی و صدای فن ها، هدف خود را توسعه طرح های جدید تیغه ها قرار داده است. برای شکستن موانع و دستیابی به صدای کمتر و داشتن راندمان بهتر،اصول کاملا جدیدی در طراحی مواد اولیه و ساختار اجزا ضروری است. بنابراین، ebm-papst از طراحی تیغه هیبریدی خود در تولید فن ها استفاده می کند.

استفاده از این پروانه های جدید که کم صداترهستند به این معنی است که تلفات جریان به شدت کاهش می یابد و تولید نویز نیز کاهش می یابد .یک ماده کامپوزیتی با استحکام بالا و تقویت شده با الیاف شیشه استفاده شده که شکل پیچیده ای را ایجاد کرده و پایداری پروانه را تضمین می کند.

پروانه فن EBM