Uncategorized @fa

فن های محوری با Back pressure بالا

فن برای استفاده در کاربری با بک پرشر بالا

 

فن‌های محوری با Back pressure بالا

فن های محوری معمولاً برای موقعیت هایی استفاده می شوند که جریان هوای بالا با Back pressure نسبتاً کم مورد نیاز است. به همین دلیل است که هنوز برای دستگاه هایی که نیاز به افزایش فشار بالا دارند، فن‌های انتخابی مناسبی نبوده اند. اما اکنون همه چیز تغییر کرده است، در سال 2020 فن‌های محوری جدید ebm-papst برای کاربردهایی با Back pressure بالا نیز مناسب هستند، به این معنی که این نوع برنامه‌ها می‌توانند از نرخ جریان هوای بالاتر نیز بهره ببرند.

در ابتدای سال 2020، ebm-papst فن های محوری AxiEco Protect خود را با سبدهای محافظ معرفی کرد که قادر به غلبه بر فشار بالا هستند. متخصصان فن و موتور ebm-papst اکنون با گسترش سری AxiEco موجود خود با فن های محوری AxiEco Perform(شکل 1) قدمی فراتر گذاشته اند. اینها کارایی و پایداری فشار بیشتری را به دست می آورند و دارای یک محفظه با نصب آسان ساخته شده از مواد کامپوزیت هستند.

منحنی عملکرد هوا بسیار با شیب تندتر از فن های اکسیال قابل مقایسه است اما با این وجود راندمان بالا باقی می ماند، حتی زمانی که Back pressure افزایش می یابد (شکل 2). به عنوان یک راه حل plug & play با استاندارد CE، فن ها به راحتی در کاربری های متفاوت استفاده می شوند. کاربران نیازی به نگرانی در مورد نازل ها یا فاصله تا پروانه نخواهند داشت و همچنین نگران انجام ارزیابی ErP خود نیستند.

   

فن‌های محوری با Back pressure بالا فن اکسی اکو ای بی ام ebm محصول برای سردخانه ها قیمت فروش خریدشکل 1: فن جدید AxiEco، فن محوری EC در اندازه  350 میلیمتر با محفظه ساخته شده از مواد کامپوزیت. (عکس از ebm-papst)

به لطف اضافه شدن فن‎های جدید سری AxiEco اکنون طیف گسترده ای از برنامه ها مورد پوشش قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، فن AxiEco Protect با سبد محافظ مخصوصاً برای کاربردهای حساس به نویز مناسب است، زیرا انتشار نویز آن بسیار کم است. در مقابل، فن AxiEco Perform با محفظه، زمانی توصیه می شود که به یک فن آماده برای نصب نیاز باشد. با جریان هوا تا 12000 مترمکعب در ساعت و فشار تا نزدیک به 500 پاسکال، آنها برای طیف وسیعی از کاربریها، از پمپ های حرارتی و اواپراتورها گرفته تا سیستم های تهویه صنعتی و خنک کننده کمپرسورهای هوا، ایده آل هستند. فن های جدید با محفظه در سایزهای 300، 350، 400، 450 و 500 و در طراحی EC و AC موجود هستند. هر دو نوع EC و AC این سری همچنین الزامات دستورالعمل ErP را برآورده می کنند و می توانند هم برای دمش و هم برای مکش استفاده شوند.

    فن‌های محوری با Back pressure بالا فن صنعتی فن محوری ebm

شکل 2: منحنی عملکرد هوای AxiEco Perform با شیب بیشتر از HyBlade با راندمان بالا. (تصویر از ebm-papst)

طراحی آیرودینامیکی راندمان و پرتاب هوا را افزایش می دهد.

آیرودینامیک بهینه در قلب طراحی یک فن قرار دارد چرا که به افزایش راندمان و فشار کمک می کند بطوریکه پروانه، حلقه پخش کننده یکپارچه و توپی یک واحد فشرده را تشکیل می دهند و نوک تیغه ها مستقیماً به حلقه پخش کننده یکپارچه منتقل می‌شوند. این کار باعث از بین رفتن شکاف سر بین نازل و پروانه می شود از جریان هوا بر روی نوک تیغه ها نیز جلوگیری می کند که این مورد در فن های محوری معمولی دیده می شود. طراحی جدید هم باعث افزایش کارایی و هم کاهش نویز می شود. حلقه پخش کننده یکپارچه همچنین به عنوان یک پخش کننده عمل می کند که مستقیماً در پروانه ادغام می شود. فشار را افزایش می دهد و در نتیجه افت خروجی را کاهش می دهد و نویز کمتری دارد. به لطف حلقه ورودی که در پروانه تعبیه می شود و دهانه خروجی بزرگتر ، فن دارای جریان بهینه است (شکل 3).

    حلقه ورودی تعبیه شده در پروانه و دهانه خروجی بزرگ و طراحی محفظه مناسب در فن AxiEco Perform

شکل 3: حلقه ورودی تعبیه شده در پروانه و دهانه خروجی بزرگ و طراحی محفظه مناسب در فن AxiEco Perform ( تصویر از ebmpapst)

این فن همچنین دارای یک محفظه بهینه شده از نظر آیرودینامیکی با سبد محافظ یکپارچه و پره های راهنما است. حفره ها در گوشه های هوزینگ جریان را بهبود می بخشند. همچنین پره های راهنما تضمین می کنند که چرخش در میدان خروجی فن و در نتیجه تلفات دینامیکی به حداقل کاهش می یابد. پرتاب هوا نیز در مقایسه با فن های محوری معمولی بالاتر است (شکل 4). این بدان معنی است که برای مثال در انبارهای بزرگ یخچالی، هوای سرد یکنواخت توزیع می شود، بنابراین تعداد فن های کمتری کافی خواهد بود.

جزئیات طراحی سازگار با کاربری

در کاربری های اگزاست یا تخلیه، یک سبد محافظ در صورت نیاز را می توان در سمت ورودی هوزینگ متصل کرد. اگر از فن ها برای اواپراتور استفاده می شود، می‌توان یک کیسه هوا که دهانه خروجی هوا را در هنگام یخ زدایی و هنگام خاموش شدن فن می بندد را به راحتی نصب کرد.

کیسه هوا ، گرمای محبوس شده در محفظه اواپراتور را در طول فرآیند یخ زدایی نگه می دارد. این کار به طور قابل توجهی زمان یخ زدایی را کاهش می دهد و دمای یخ زدایی نهایی پایینی را ایجاد می کند و در نتیجه مقدار قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

    پرتاب هوا در AxiEco Perform به طور قابل توجهی بهتر از HyBlade است

شکل 4: پرتاب هوا در AxiEco Perform به طور قابل توجهی بهتر از HyBlade است. (تصویر از ebm-papst)

مشخصات جریان در خروجی فن AxiEco Perform تضمین می کند که توری محافظ یکپارچه حتی در جریان های برگشتی بالا به سرعت یخ نمی زند، حتی در زمانیکه بک پرشر وجود دارد و پروانه با حلقه پخش کننده یکپارچه از مواد کامپوزیت بسیار مقاوم تولید شده است، ماده ای که به خودی خود مانع یخ زدگی می شود. شیارهای پشت پره‌های فن استحکام مکانیکی لازم را برای دستیابی به سرعت‌های بالای پروانه برای فشارهای فوق‌العاده بالا فراهم می‌کنند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که آب موجود می تواند به راحتی در کاربری هایی که در آن فن با شفت موتور عمودی نصب شده است تخلیه شود.

    روش های نصب

شکل 5: روش های مختلف نصب برای عملیات ورودی و خروجی. (تصویر از ebm-papst)

گزینه های مختلف نصب و کنترل

پیچیدگی طراحی محفظه فن، نصب فن را آسان‌تر می‌کند و امکان چندین روش نصب ممکن است (شکل ۵). به عنوان مثال، برای کاربری مکش، فن‌ها می‌توانند بالا، یعنی روی دستگاه مشتری نصب شوند، یا به صورت نیمه بالا (درون دستگاه جاسازی شوند). برایکاربری دمش، واحد فن به صورت کامل در دستگاه مشتری به صورت معکوس با استفاده از فلنج مرکزی نصب می‌شود و با تعبیه توری حفاظتی از سمت ورودی نصب می‌شود. هنگام استفاده در لوله های تهویه، فلنج مرکزی نصب فن را به طور مستقیم بر روی سیستم لوله آسان می کند.

      شکل 6 فن ها در سایزهای 300، 350، 400، 450 و 500 و در طرح های EC و AC با جریان هوا تا 12000 متر مکعب بر ساعت و فشار 500 پاسکال

شکل 6: فن ها در سایزهای 300، 350، 400، 450 و 500 و در طرح های EC و AC با جریان هوا تا 12000 متر مکعب بر ساعت و فشار  500 پاسکال (تصویر از ebm-papst)

فن های جدید AxiEco Perform بدون توجه به فناوری موتوری که دارند، الزامات  ErP را برآورده می کنند. و فن های دارای موتورهای EC مزایای بسیار بیشتری را ارائه می دهند. در مقایسه با موتورهای AC، موتورهای EC با راندمان قابل توجهی بالاتر عمل می کنند. آنها همچنین اتلاف گرمای کمتری دارند که یک مزیت مهم برای کاربری های  خنک کاری است. همچنین امکان کنترل و نظارت بر فن ها بر اساس نیاز با استفاده از سیگنال 0-10 ولت یا MODBUS وجود دارد. این ویژگی‌ها به فن‌های EC کمک می‌کنند تا به‌ویژه در محدوده بار جزئی کار کنند و مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

مثالهایی از کاربری هایی که این مدل فن در آنها می توانند استفاده شوند عبارتند از پروسس پنیر ، رسیدن میوه‌ها و  نگهداری سبزیجات حساس در انبار، و نیازهای تهویه ای متفاوت در روز و شب. سرعت بالای موتورهای EC نیز عملکرد هوای بسیار بالاتری را ارائه می دهد که برای بسیاری از کاربردهای صنعتی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد (شکل 6).

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای فن های مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند ، جهت اطلاع از موجود بودن فن های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره های زیر )بخش مهندسی فروش ( تماس برقرار نمایید:

تلفن: 58949-021 داخلی 132

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:info@tahviehtoos.com

یا با چت آنلاین داخل وب سایت تماس برقرار نمایید.

یا از فرم درخواست مشاوره و فروش  برای ارسال درخواست خرید یا طرح سوال خود  و آگاهی از فن های موجود استفاده فرمایید.