Uncategorized @fa

لیست قیمت فن گلخانه روز 6 مرداد 1403

لیست قیمت فن گلخانه

لیست قیمت فن گلخانه‌

روش انتخاب فن گلخانه – قیمت فن گلخانه ای

 

ما در این مطلب قصد داریم شما را با لیست قیمت فن گلخانه ای آشنا کنیم.

در ابتدا باید بدانید، فراهم کردن یک محیط مناسب برای گیاهانی که در گلخانه رشد می کنند، با تهویه مطبوع گلخانه رابطه مستقیمی دارد. یک فن گلخانه ای بدون سیستم تهویه نمی تواند به درستی کار کند. این سیستم می تواند به صورت دستی به صورت باز کردن دریچه ها باشد و یا برقی که با استفاده از فن می‌باشد. یک گلخانه صرف نظر از اندازه آن، نیاز به تهویه مناسب دارد. گلخانه در صورتی که دارای دریچه های تهویه هوای کافی باشد که اجازه خروج هوای گرم و ورود هوای خنک و تازه را می دهند، نیازی به فن ندارد. هواکش ها گردش هوا را در داخل گلخانه تقویت می کنند که به رشد بهینه گیاهان کمک می کند. بیشتر افراد عمده تمرکز خود را بر حفظ گیاهان در برابر سرما و جلوگیری از آفتاب می‌گذارند، اما به اندازه کافی به مسئله معکوس، یعنی حفظ گیاهان در برابر گرما، توجه نمی‌کنند. بدون تهویه در یک گلخانه، گیاهان از گرمای زیاد می‌میرند. راه‌های متعددی برای اطمینان از تهویه مناسب گلخانه وجود دارد، از جمله استفاده از فن، اما فقط محدود به این راهکار نمی‌شود.

کشاورزی مدرن بدون گلخانه‌ها غیرقابل تصور است. آنها امکان برداشت مستقل از فصول را فراهم می‌کنند. اما گیاهان تنها زمانی در آنها رشد می‌کنند که تامین و توزیع هوا به طور کامل تنظیم شده باشد. فن‌های AxiCool از شرکت ebm-papst برای این وظیفه ایده‌آل هستند.

اگزاست فن صنعتی ebm

تصویر استفاده از فن گلخانه ای در یک گلخانه

مدت طولانی است که فروشگاه ها از فصول عبور کرده‌اند و کالاها را بر اساس فصل به فروش نمی‌گذارند. گوجه ‌فرنگی ‌ها و فلفل ‌های تازه و سایر محصولات در بخش محصولات کشاورزی در طول سال قابل دسترسی هستند، به طوری که به فصل وابسته نیستند. با ایجاد شرایط تابستانی در زمستان، گلخانه ‌ها یکی از عواملی هستند که این امکان را فراهم می‌کنند. این وضعیت برای همه‌ی مصرف‌کنندگان و کشاورزان سودآوری دارد. کشاورزان می‌توانند با استفاده از گلخانه ‌ها به برداشت بیشتری از محصولات دست پیدا کنند و در عین حال ریسک را کاهش دهند: در زیر یک سقف محافظتی، خسارات مربوط به شرایط جوی و آسیب‌ های وابسته به تگرگ و باران مشکل ساز نخواهند بود. اصولاً با استفاده از سیستم‌ های آبیاری هوشمند و تهویه هوا، گیاهان حتی در مناطقی که طبیعت به صورت عادی اجازه نمی‌دهد مثل بیابان‌ها یا مناطق سرد، می‌توانند رشد کنند.

اهمیت سیستم تهویه گلخانه

به منظور رشد و نمو گیاهان در گلخانه، وجود سیستم تهویه مطبوع بسیار حیاتی است. یک سیستم تهویه مطبوع مناسب باعث می‌شود تا با گردش هوا، دما و رطوبت به صورت یکنواخت در محیط گلخانه پخش شود. یکنواخت بودن هوا و رطوبت در رشد یکسان گیاه ها و جلوگیری از شوک حرارتی در آن ها مؤثر است.

  • تنظیم دما: بر خلاف تصور، محیط درون گلخانه می‌تواند تا حد بسیار زیاردی گرم شود. برای حفظ دمای مناسب برای گیاهانی که در حال رشد هستند، نیاز به راهی برای خروج هوای گرم اضافی درون گلخانه وجود دارد. گرمای درون گلخانه برای اغلب گیاهان مطبوع است، اما گرمای بیش از حد باعث مرگ آن ها خواهد شد.
  • گیاهان برای فتوسنتز به هوای تازه نیاز دارند: به غیر از آب و مواد مغذی، گیاهان به منبع دائمی دی اکسید کربن از هوا نیاز دارند تا بتوانند قند مورد نیاز خود را برای زنده ماندن تولید کنند. یک گلخانه تهویه شده توسط فن گلخانه ای، اجازه می دهد تا هوای تازه در اطراف همه گیاهان گردش کند. بدون تهویه، گیاهان برای فتوسنتز مشکل دارند.
  • بهبود گرده‌افشانی: بسیاری از گونه های گیاهی مانند گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل برای پخش گرده خود به باد تکیه می کنند. در داخل یک گلخانه، گیاهان کاملاً در برابر باد محافظت می شوند، بنابراین ممکن است میوه تولید نکنند زیرا گل های آنها گرده افشانی نمی شوند. استفاده از فن گلخانه ای و تهویه مناسب در گلخانه این امر را تضمین می‌کند.
  • جلوگیری از آفات و بیماری ها: حشراتی مانند مگس سفید زمانی که باد وجود ندارد راحت هستند. بدون گردش هوای خوب در گلخانه، فضای گلخانه تمام آفات باغ را جذب می کند. بیماری های قارچی مانند سفیدک پودری نیز در شرایط گرم و مرطوب با جریان هوای کم رشد می کنند. فن های گلخانه ای با گردش هوا، از گسترش آفات جلوگیری می‌کنند.
  • کمک به گیاهان به منظور رشد بهتر: گیاهانی که در فضای باز رشد می کنند، باید با باد مبارزه کنند و بنابراین ساقه ها و سیستم های ریشه ای قوی ایجاد می کنند تا خود را به زمین متصل کنند. شبیه سازی نیروی ملایم باد بر روی یک گیاه در داخل گلخانه، گیاهان را تشویق می کند تا ساقه ها و ریشه های محکم تری رشد دهند و در نتیجه گیاهان سالم تر و پربارتر رشد کنند.

سیستم تهویه در گلخانه های کوچک

بر خلاف تصور عموم، گلخانه های کوچک نیز به تهویه نیاز دارند.

حتی در داخل یک گلخانه کوچک مانند یک گلخانه دست ساز ساده، دما می‌تواند بسیار بالا برود که ممکن است بقیا گیاهان را به خطر بیاندازد. حتی کوچکترین گلخانه ها  هم نیاز به دریچه‌ های تهویه برای تهویه هوای مطبوع دارند.

دریچه‌های تهویه به تنهایی ممکن است برای یک گلخانه بسیار کوچک تهویه کافی را فراهم کنند، اما اضافه کردن یک فن گلخانه ای به طور قابل توجهی جریان هوای تازه را بهبود می بخشد.

با افزایش اندازه گلخانه، تعداد دریچه‌های تهویه مورد نیاز بیشتر می‌شود، زیرا حجم بیشتری از هوا باید در جریان باشد. بدون فن گلخانه ای در یک گلخانه متوسط یا بزرگ، نیاز به تعداد زیادی دریچه تهویه نزدیک سقف و دیواره های گلخانه وجود دارد.

سیستم تهویه دستی در مقابل تهویه الکتریکی

تهویه دستی به دریچه هایی در بالا و پایه دیوارهای گلخانه اطلاق می شود که باید صبح باز شده و عصرها بسته شوند. دریچه ها به دلیل همرفت طبیعی یک جریان ملایم ایجاد می کنند. هوای داخل گلخانه با طلوع خورشید گرم و منبسط شده و به سمت بالای گلخانه شناور می شود، جایی که می تواند از طریق یک دریچه خارج شود. این باعث ایجاد فشار کم هوا در نزدیکی کف گلخانه می شود که باعث می شود هوای تازه و خنک از طریق دریچه های پایینی مکیده شود و هوای غنی از دی اکسید کربن را برای گیاهان تامین کند. تهویه الکتریکی به استفاده از فن گلخانه ای (فن های تخلیه و فن های گردشی) برای هدایت هوای گرم به بیرون و گردش هوای تازه در اطراف گلخانه اشاره دارد. فن گلخانه ای می تواند با برق تغذیه شود یا می تواند از انرژی خورشیدی استفاده کند. تهویه الکتریکی سودمند است زیرا عمل باز و بسته کردن دریچه های تهویه هوا به صورت خودکار انجام می‌شود. اتصال فن گلخانه ای به یک تایمر که به طور خودکار فن را در زمان مشخصی روشن و خاموش می کند، آسان است.

انواع فن گلخانه ای

طیف گسترده ای از فن‌ها در بازار وجود دارد که از تکنولوژی پایین تا پیشرفته را شامل می شود. انواع اصلی فن گلخانه ای عبارتند از:

فن گلخانه ای از نوع اگزاست فن

شاید محبوب ترین نوع فن گلخانه ای، اگزاست فن باشد که با ایجاد اختلاف فشار بین داخل گلخانه و فضای بیرون کار می کند. اگزاست فن ها به تنهایی کار نمی کنند، آنها به همراه دریچه یا دریچه هایی که در طرف مقابل گلخانه قرار گرفته اند، کار می کنند. همانطور که هوای گرم از طریق اگزاست فن از گلخانه خارج می شود، فشار منفی داخل، هوای جدید را از طریق دریچه های سمت مخالف سازه به داخل می کشد. اگزاست فن ها در کاهش رطوبت نیز فوق العاده هستند. فن‌های اگزاست یا تخلیه شبیه یک جعبه فلزی بزرگ با لت های بیرونی و یک فن در داخل هستند. اگزاست فن های باکیفیت دارای کنترل کننده های سرعت هستند تا بتوان آن ها را با اندازه گلخانه، نیازهای گیاه و آب و هوا تنظیم کرد.

اگزاست فن ای بی ام

تصویری از یک فن گلخانه ای از نوع اگزاست فن یا فن تخلیه

 

فن سیرکوله گلخانه ای

فن های سیرکوله آن دسته از فن های بزرگ و فلزی هستند که معمولا در گلخانه های بزرگ و تجاری استفاده می‌شوند. آن ها را می‌توان روی تیرهای سقفی، پایه های قاب یا حتی روی زمین نصب کرد. در حالی که فن‌های گردشی در اندازه‌های متفاوتی در دسترس بوده و معمولاً دارای تنظیم‌کننده سرعت هستند، نسبت به اگزاست فن ها «چابک‌تر» نیستند. فن های گردشی فقط جریان باد تولید می‌کنند. اما مزیت یک فن گردشی این است که می‌تواند الگوی جریان هوای «انعطاف‌پذیر»تری ارائه کند. این بدان معناست که یک فن گردشی را می‌توان در نقطه‌ای از گلخانه قرار داد که بسیار گرم، خیلی سرد و یا خیلی مرطوب باشد. آن ها برای جابجایی هوا در مکان ها و گوشه های مشکل مناسب هستند. فن‌های گردشی می‌توانند با باد متقاطع خروجی اگزاست فن ها و همچنین جریان هوای طبیعی از پنجره‌ها و دریچه‌های گلخانه تداخل داشته باشند. بهترین نحوه قرارگیری فن های سیرکولاسیون به صورت زیگزاگ است. اگر هوای کف گلخانه راکد باشد یا کف گلخانه بیش از حد خیس می شود، ممکن است نیاز به استفاده از یک فن سیرکوله باشد. فن‌های گردشی سقفی (مانند تصویر زیر) می‌توانند کمی گران‌تر شوند، اما اگر از فن‌های سیرکوله برای تمام نیازهای جریان هوای گلخانه‌ استفاده شود، تمام نیازها را بطور کامل رفع می‌کند.

سیستم تهویه گلخانه

تصویری از یک فن گلخانه ای از نوع گردشی

 

سیستم فن‌ گلخانه ای با انرژی خورشیدی

مانند هر وسیله دیگری که از انرژی خورشیدی استفاده می کند، فن گلخانه ای خورشیدی در طول روز از انرژی خورشید برای تامین انرژی خود استفاده می کند. تقریباً هر نوع فنی را می توان به یک پنل فتوولتائیک وصل کرد تا به یک فن با انرژی خورشیدی تبدیل شود، بنابراین، انواع مختلف فن گلخانه ای می توانند از انرژی خورشیدی استفاده کنند.

فن تهویه گلخانه

تصویری از یک فن که با انرژی خورشید کار می‌کند.

 

سیستم خنک کننده تبخیری و پد

خنک کننده تبخیری یا همان کولر تبخیری از گرمای موجود در هوا برای تبخیر آب استفاده می کند که باعث خنک شدن گلخانه می شود. از طریق تبخیر، هوای گرم به نسیم خنکی برای گلخانه تبدیل می شود. ترکیب فن گلخانه ای و پد رایج‌ترین سیستم خنک‌کننده تبخیری است، با تبخیر آب در اثر هوای گرم، هوای خنک به داخل گلخانه وارد می شود. درست مانند روشی که بدن انسان با عرق خنک می شود. در این سیستم، آب مورد استفاده باید تمیز باشد. سیستم های خنک کننده تبخیری دما را کاهش می دهند و رطوبت گلخانه را افزایش می دهند، بنابراین بهتر است در آب و هوای گرم و خشک استفاده شوند. در برخی از گلخانه ها، حتی از یک مسیر برای پرتاب آب به داخل قسمت ورودی فن گلخانه ای استفاده می‌شود تا کارایی آن را افزایش دهند. کولرهای تبخیری بسیار قدرتمند، از نظر زیست محیطی کارآمد و نسبتاً مقرون به صرفه هستند.

خنک کننده فن گلخانه ای ebm

تصویری از یک خنک کننده فن و پد

 

فن گلخانه ای از نوع جت فن

از جت فن می توان برای کنترل جریان هوا، رطوبت زدایی و حتی گرمایش استفاده کرد. یک جت فن از یک موتور، فن های اگزاست و لوله هایی طراحی شده است. جت فن جریان هوای پیوسته و یکنواخت را فراهم می کند. جت فن سیستم پیچیده‌ای است که بسیاری از گلخانه داران علاقه ای به استفاده از آن ندارند، اما می‌تواند برای گلخانه‌های بزرگتر بسیار مفید باشد.

فن گلخانه ای جت فن

تصویری از یک فن گلخانه ای از نوع فن‌جت

فن گلخانه ای از نوع فن ترموستاتی

درست مانند یک دریچه بازکن خودکار، یک فن ترموستات بسته به دمای از پیش تنظیم شده به طور خودکار روشن یا خاموش می شود. استفاده از فن متصل به ترموستات، بازده انرژی گلخانه را افزایش و مصرف برق را کاهش می‌دهد.

فروش فن گلخانه ای

تصویری از یک فن گلخانه ای از نوع فن ترموستاتی

 

برای گلخانه به چه نوع فنی نیاز است؟

هنگام انتخاب فن گلخانه ای، مهم است که نیازهای خاص گیاهان در نظر گرفته شوند. دو نوع متداول فن گلخانه ای مناسب، فن های گردشی و اگزاست فن ها هستند. فن های گردشی که به عنوان فن های جریان هوای افقی یا HAF نیز شناخته می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که توزیع یکنواخت هوا را در سراسر گلخانه فراهم کنند. این فن ها جریان هوا را بهبود می بخشد، دمای ثابت را تضمین می کنند و تغییرات رطوبت را کاهش می دهند. با تقویت گردش هوا، فن های گردشی به جلوگیری از راکد شدن هوا کمک می کنند و منبع دی اکسید کربن را که برای سلامت گیاه ضروری است، فراهم می کنند. آن ها همچنین به کنترل بیماری ها و مشکلات آفات کمک می کنند. اگزاست فن ها عمدتاً برای بیرون راندن هوای گرم و راکد از گلخانه استفاده می شوند. این فن ها برای از بین بردن گرما و رطوبت اضافی به ویژه در ماه های تابستان بسیار مهم هستند. با حفظ تهویه مناسب، اگزاست فن ها به جلوگیری از کپک زدن و سایر مسائل محیطی که می توانند بر سلامت گیاه تأثیر منفی بگذارند، کمک می کنند. به طور خلاصه، توجه به نکات زیر در انتخاب فن گلخانه ای مناسب ضروری است:

  • نوع گلخانه
  • اندازه گلخانه
  • نیازهای انرژی و بهره‌وری
  • نیازهای گیاهان
  • آب ‌و هوای خارج از محیط گلخانه
  • مهارت‌ های مکانیکی

مزایای استفاده از فن گلخانه ای

  • فن‌ گلخانه ای تضمین می‌کند که جریان هوا در داخل گلخانه برقرار باشد.
  • نیازی به یادآوری باز و بسته کردن دریچه‌ها ب هطور روزانه نیست که باعث افزایش آزادی عمل می‌شود.
  • موفقیت بیشتر در گرده‌افشانی برای گیاهانی که توسط باد گرده‌افشانی می‌شوند.
  • فشار هوای اضافی بر روی گیاهان، به ویژه نهال ‌ها، باعث رشد ساقه‌ها و سیستم‌های ریشه‌ای قوی‌تر می‌شود.
  • کمترین خطر از لحاظ ظهور آفات و بیماری‌ها در گلخانه.

در حال حاضر، شرکت ebm-papst یکی از بهترین و قوی‌ترین تولید کننده‌های فن گلخانه ای در جهان می‌باشد، در ادامه به معرفی برخی از مزایای استفاده از فن‌های ebm-papst در گلخانه ‌ها اشاره می‌شود:

  • نصب آسان
  • دارای طراحی پروفیل پره با راندمان بالا
  • کاهش نویز بسیار بالا
  • کارایی بالا
  • دارای سیستم کامل هماهنگ شده

به طور کلی، دو مدل فن  AxiBlade و HyBlade از شرکت ebm-papst به عنوان راه حل‌های پیشرفته تهویه و خنک‌کننده در گلخانه‌ها و صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل‌ها از ویژگی‌های متمایزی برخوردار هستند که به بهبود تهویه و کاهش دما در محیط کشت کمک می‌کنند. در ادامه به خصوصیات کلی این سه مدل پرداخته می‌شود:

  1. AxiBlade: این نوع فن می تواند به عنوان اگزاست فن در گلخانه ها مورد استفاده قرار بگیرد. طراحی خاص تیغه‌ها در این فن‌ها باعث بهبود کارایی آنها و افزایش جریان هوا می‌شود. این فن‌ها با پروفایل خاص تیغه و کاهش نویز، به دستیابی به تهویه بهتر و کاهش دمای گلخانه کمک می‌کنند. برخی از فن‌های AxiBlade موجود در شرکت مهر تهویه‌توس عبارتند از:

برای اطلاعات بیشتر و دسترسی به دیتاشیت و دستورالعمل راه اندازی هر محصول  بر روی مدل محصول می توانید کلیک نمایید تا به بخش های مربوطه در وبسایت شرکت مهر تهویه توس به عنوان نماینده فروش محصولات ebm دسترسی لازم ایجاد گردد.

  1. HyBlade: مانند دسته یاد شده بالا این دسته نیز می تواند نقش فن اگزاست را در گلخانه ها به عهده داشته باشد. فن‌های HyBlade با بهره‌گیری از پروفایل تیغه‌های پیشرفته، از دقت و کارایی بالایی برخوردارند. این فن‌ها به خنک‌کنندگی بیشتر در مقایسه با فن‌های سنتی کمک می‌کنند و همچنین کاهش مصرف انرژی را فراهم می‌سازند. همانند دیگر فن‌های ebm-papst، تکنولوژی کاهش نویز نیز در این فن‌ها تأثیر مثبتی بر کارکرد آنها دارد. برخی از فن های HyBlade موجود در شرکت مهر تهویه‌توس عبارتند از:
  • S6D630AN0101 فن محوری قطر 630، 900 دور سه فاز ( دور پایین )
  • S4D630AD0101 فن 630 یا فن 63، 1400 دور سه فاز
  • S4D500AM0301 فن محوری قطر 500، 1400 دور سه فاز (دور بالا )
  • S4D560AM0301 فن محوری قطر 500، 1400 دور سه فاز
  • W6D800GD0101 فن 800 یا فن 80، 900 دور سه فاز
  • W6D910GA0101 فن 910 یا فن 91، 900 دور سه فاز
  • S4D500AM0301 فن محوری قطر 500، 1400 دور سه فاز
  • S4E500AM0301 فن محوری قطر 500، 1400 دور تکفاز
  • S4D560AM0301 فن 500 یا فن 50 ، 1400 دور سه فاز
  • S4D630AR0101 فن محوری قطر 630، 1400 دور سه فاز
  • S4D630AD0101 فن محوری قطر 630، 1400 دور سه فاز
  • W4D630NG0101 فن 630 یا فن 63 یا فن 60 ، 1400 دور سه فاز
  • S4D710AF0101 فن 710 یا فن 70 ، 1400 دور سه فاز

برای اطلاعات بیشتر و دسترسی به دیتاشیت و دستورالعمل راه اندازی هر محصول  بر روی مدل محصول می توانید کلیک نمایید.

همچنین شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فن‌های AxiBlade و HyBlade به مقاله معرفی و کاربرد تیغه های فن و مقاله مراجعه فرمائید.

 

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای فن های مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند، جهت اطلاع از موجود بودن فن های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره های زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

تلفن: 58949-021 داخلی 132

واتساپ: 989002158949+

ایمیل: info@tahviehtoos.com

یا با چت آنلاین داخل وب سایت تماس برقرار نمایید.

یا از فرم درخواست مشاوره و فروش  برای ارسال درخواست خرید یا طرح سوال خود  و آگاهی از فن های موجود استفاده فرمایید.