Uncategorized @fa

استفاده از هواکش رادیال EC در سیستم های فیلتراسیون هوا

هواکش رادیال EC

استفاده از هواکش رادیال EC در سیستم های فیلتراسیون هوا

نکات مهم قبل از خرید هواکش رادیال

هواکش رادیال EC

ساخت و تولید برخی از محصولات حساس الکترونیکی باید در محیط های بسیار تمیز یا کلین روم (Clean Room) انجام شود. وجود کوچکترین ذرات آلودگی در هوا باعث تاثیر منفی بر فرآیند تولید شده و باعث می شود تا نرخ خرابی ها افزایش یابد. هوای ورودی به همچین محیط هایی باید تا حد 100 درصد عاری از هرگونه آلودگی و باکتری باشد که در این صورت، انواع هواکش صنعتی (هواکش رادیال یا هواکش محوری) نقش مهم را در این فرآیند ایفا می کنند. انواع هواکش صنعتی علاوه بر عمل جابجایی هوا، باید عملکرد مناسب، طراحی کامپکت، انتشار سروصدای کم، جنس و موارد سازگار با اتاق تمیز و سیستم های کنترلی مناسب داشته باشند. همچنین این نکته را باید در نظر داشت که انواع هواکش صنعتی باید از بازدهی بالایی برخوردار باشند.

امروزه وجود کلین روم برای صنایعی نظیر صنایع نیمه هادی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تقریبا می توان گفت به یک ضرورت بدل شده است. نه تنها صنایع نیمه هادی، بلکه صنایع نظیر اپتیک و لیزر، هوافضا، علوم بیولوژی، تحقیقات درمان و پزشکی، تولید مواد غذایی و دارویی و نانوتکنولوژی نیز از انواع کلین روم استفاده می کنند.

استفاده از کلین روم باعث می شود تا آلودگی های موجود در هوا نتوانند باعث ایجاد خسارت و اختلال در پروسه ساخت شوند. همچنین تولید برخی از محصولات ممکن است باعث انتشار برخی از گازهای سمی شود که نباید در محیط بیرون منتشر شوند.

بنابراین در بسیار از فرآیندها و صنایع از اتاق های تمیز استفاده می شود. باید در نظر داشت که یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده اتاق های تمیز، انواع فن و هواکش صنعتی می باشند که باید به دقت و با توجه به نیاز انتخاب شوند.

فن رادیال EC

اتاق تمیز با عملکرد بهینه

سیستم های تهویه در اتاق های تمیز نیازمند ویژگی های بخصوصی هستند. ویژگی هایی نظیر جریان کافی هوا و همچنین فشار مورد نیاز، تنظیم دقیق میزان دما و رطوبت محیط و همچنین حفظ کیفیت هوا به صورت یکسان در محیط. در یک کلین روم (اتاق تمیز) صرف نظر از اندازه و شکل گردش هوا، تمامی موارد بالا باید رعایت شوند.

به وجود آوردن چنین شرایطی فقط با استفاده از انواع هواکش مجهز به سیستم های فیلراسیون (Fan Filter Units)، امکانپذیر است. در این سیستم هواکش صنعتی (هواکش رادیال یا هواکش آکسیال) با فیلتر هوا ترکیب شده و به نحوی طراحی و ساخته می شود که مناسب نصب بر روی سقف (هواکش سقفی) باشند.

هواکش سقفی رادیال

یک اتاق تمیز با استفاده از انواع هواکش FFU عملکردی بهینه دارد و می توان گفت که بهینه ترین و بهترین حالت انتقال هوای تمیز به درون کلین روم، استفاده از هواکش مجهز به FFU می باشد. مدل های مختلف هواکش صنعتی که در اتاق های تمیز مورد استفاده قرار می گیرند طراحی به شدت کامپکتی دارند و همچنین به صورت ماژولار ساخته می شوند و به همین دلیل به فضای کمی برای نصب نیاز دارند.

 از آن جایی که سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان ها یکی از عوامل مهم مصرف انرژی به شمار می روند، بحث بازده انرژی در تجهیزات تهویه مطبوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افزایش قیمت انرژی و همچنین تمایل بیش از پیش دولت ها به کاهش میزان گاز گلخانه های موجود در جو زمین باعث شده است تا شرکت ها و صنایع فعال در زمینه تهویه مطبوع بیشتر به میزان مصرف انرژی توجه کنند. در حال حاضر تولید کنندگان انواع هواکش FFU موظف هستند که میزان بازدهی حداقل 50 درصد را در تولیدات خود داشته باشند. انواع هواکش تولید شده برای اتاق های تمیز نه تنها باید طراحی کامپکت داشته باشند، بلکه باید دارای بیشترین بازدهی هم باشند. به همین دلیل استفاده از انواع فن و هواکش مجهز به تکنولوژی GreenTech EC در اتاق های تمیز اهمیت زیادی دارد. زیرا انواع هواکش EC نسبت به سایر مدل های هواکش مرسوم از بازدهی بالاتر از 50 درصد برخوردار هستند. مدل های مختلف هواکش EC نه تنها از نظر انرژی بازده بالایی دارند، بلکه از نظر میزان انتشار سروصدا کامل مطابق با استانداردها هستند. نبست به سایر مدل های هواکش مرسوم، سری هواکش رادیال شرکت ebm، مدل RadiCal چیزی در حدود 6 تا 7 دسیبل صدای کمتری تولید می کنند.

هواکش کیلن روم

شرکت آلمانی ebm که در زمینه تولید انواع فن و هواکش EC فعالیت دارد، سری هواکش سانتریفیوژ خود را به نحوی طراحی کرده است که کاملا مطابق با نیازهای اتاق تمیز باشند. انواع هواکش EC شرکت ebm-papst در اندازه های 310، 355 و 400 میلیمتر با عملکردهای 1170، 175. و 2330 متر مکعب بر ساعت در فشار بین 250 تا 300 پاسکال در دسترس هستند. همچنین به دلیل طراحی خاص روتور، این سری از هواکش تولیدی شرکت ebm طراحی کامپکتی داشته به نحوی که ارتفاع آن ها بین 190 تا 270 میلیمتر می باشد. به همین دلیل است که از این نوع از هواکش صنعتی می توان به راحتی در اتاق های تمیز استفاده نمود.

تنظیمات راحت و کنترل آسان

با توجه به اینکه در مدل های مختلف هواکش ساخت ebm از الکتروموتورهای EC استفاده می شود، این مدل از هواکش صنعتی کمترین میزان گرما را تولید می کنند و در نتیجه تجهیزات کمتر در معرض استرس گرمایی هستند و نیاز به سیستم های خنک کننده کمتر می شود. همچنین در انواع هواکش با الکتروموتور EC می توان سرعت هواکش صنعتی را با توجه به نیاز و با دقت بالایی تنظیم کرد تا عملکرد هواکش صنعتی همیشه در بهترین حالت ممکن باشد. به همین دلیل، در هواکش EC نیاز به استفاده از سایر تجهیزات کنترلی مانند اینورتر یا VFD نیست و به همین دلیل استفاده از آن ها بهینه تر است. حجم هوای زیاد تولید شده توسط هواکش همیشه به معنی کیفیت بالای هواکش نیست. استفاده بیش از حد از ظرفیت هواکش باعث افزایش هزینه های عملیاتی می شود و بنابراین تنظیمات دقیق کارکرد هواکش یکی از مهمترین مسائل است.

کنترل هواکش EC

هواکش رادیال (سانتریفیوژ) با جنس پلاستیک یا فلز

به صورت معمول، جنس پره های انواع هواکش که در اتاق های تمیز مورد استفاده قرار می گیرند، از فلز می باشد. در مورد استفاده از هواکش با پره های پلاستیکی در اتاق های تمیز نگرانی هایی وجود دارد. مواد استفاده شده در پلاستیک پره های انواع هواکش صنعتی ممکن است در فرآیند تولید برخی از محصولات مشکل ایجاد کند. با اینحال در ساخت برخی از محصولات مانند ویفرهای الکترونیکی، نباید هیچگونه آلودگی فلزی در محیط باشد که در اینصورت از انواع فن و هواکش صنعتی با پره های پلاستیکی باید استفاده شود. سری هواکش رادیال شرکت ebm با نام RadiCal مناسب استفاده در اتاق های تمیز هستند.

سری هواکش EC شرکت ebm با پره های پلاستیکی و یا پره های آلومینیومی بهبود یافته بسیار بهینه بوده، طراحی کامپکتی دارند و همچنین سازگار با انواع فیلترهای هوا می باشند.

هواکش سانتریفیوژ EC

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه هلدینگ تهویه توس به صورت دوره ای انواع هواکش صنعتی مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند، جهت اطلاع از موجود بودن هواکش های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com