Uncategorized @fa

برترین تولیدکنندگان فن کدامند؟

برترین تولیدکنندگان فن

برترین تولیدکنندگان فن کدامند؟

 

 

انواع فن صنعتی (فن آکسیال، فن سانتریفیوژ و…) نقش مهمی در سیستم های تهویه مطبوع HVAC دارند. انواع فن صنعتی با توان مناسب، مصرف کم انرژی و تولید نویز کمتر تا حد زیادی به افزایش کیفیت و کارایی سیستم های تهویه مطبوع منجر می‌شوند. بنابراین انتخاب فن صنعتی مناسب به منظور استفاده در سیستم های تهویه مطبوع یکی از مهمترین اقدامات در زمینه ساخت دستگاه های تهویه مطبوع می‌باشد.

برترین شرکت های تولیدکننده فن صنعت

امروزه شرکت های بسیاری در زمینه تولید فن صنعتی مشغول به کار هستند. که در جدول زیر چند شرکت برتر تولیدکننده فن صنعتی آورده شده‌اند.

ردیفنام شرکتمحل شرکتسال تاسیس (میلادی)
1ebm-papstآلمان1963
2Ziehl-Abeggآلمان1910
3Rosenbergآلمان1981
4Nicotraایتالیا1970
5Twin Cityآمریکا1973

شرکت ebm papst

 

محصولات اصلی:

  • فن کامپکت
  • فن آکسیال
  • فن سانتریفیوژ
  • فن تانژانتی
  • انواع دمنده
  • پمپ

شرکت آلمانی ebm papst در سال 1963 تاسیس شد. شرکت ebm یک شرکت پیشرو در زمینه طراحی و تولید انواع فن صنعتی (فن آکسیال، فن سانتریفیوژ و…) است. شرکت ebm به صورت پیوسته در تلاش است تا با افزایش عملکرد آیرودینامیکی فن های تولیدی خود، به تولید محصولات با کیفیت‌تری دست‌یابد. در انواع فن صنعتی تولید شده توسط این شرکت، پره های فن (Fan Blades)، محفظه و سایر قطعات استفاده شده در آن ها به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که از نقطه نظر آیرودینامی در بهترین حالت ممکن باشند.

همانطور که اشاره شد، شرکت ebm محصولات بسیاری را طراحی و تولید می‌کند. از جمه این موارد می‌توان به سری فن آکسیال HyBlade و AxiBlade اشاره کرد. هرکدام از این سری فن های صنعتی مزایای خاص خود را دارند. سری فن آکسیال AxiBlade از آخرین فناوری‌های شرکت ebm بهره می‌برد. در این سری از فن آکسیال، پره های فن از نظر آیرودینامیکی در بهینه‌ترین حالت ممکن خود هستند و به منظور سبک تر شدن وزن فن و همچنین کاهش مصرف انرژی، پره های سری فن آکسیال AxiBlade از جنس پلاستیک PP می‌باشند. الکتروموتور استفاده شده در این سری فن نیز از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند. فناوری GreenTech EC یک فناوری پیشرفته در زمینه مصرف انرژی است که شرکت ebm در تمامی سری فن های جدید ساخت خود، از آن استفاده می‌کند.

بدین‌ترتیب انواع فن صنعتی ساخته شده توسط شرکت ebm از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در صورتیکه در ساخت انواع دستگاه های  تهویه مطبوع از فن های صنعتی شرکت ebm استفاده شود، کیفیت نهایی سیستم های تهویه افزایش می‌یابد.

فن سانتریفیوژ صنعتی ebmpapst

شرکت Ziehl-Abegg

 

تولیدات اصلی:

  • فن آکسیال
  • فن سانتریفیوژ
  • فن پروسس (Process fans)
  • سیستم های کنترل تهویه
  • انواع موتور

شرکت زیلابگ در سال 1910 در کشور آلمان تاسیس شد. تخصص اصلی شرکت زیلاگ، سیستم های تهویه مطبوع، سیستم ها و درایوهای کنترل بوده و همواره در تلاش هستند تا کاربردهای تازه‌ای برای محصولات خود پیدا کنند. شرکت زیلابگ نیز به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ساخت فن صنعتی، همواره به دنبال بهبود و افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود است.

 

فن شرکت Ziehl-Abegg

شرکت Rosenberg

 

این شرکت نیز یک شرکت آلمانی است که در سال 1981 تاسیس شد. از جمله تولیدات این شرکت نیز می‌توان به انواع فن صنعتی سانتریفیوژ، فن محوری یا آکسیال، اگزاست فن، فن های ضد انفجار صنعتی و… اشاره کرد. با تبادل مستمر ایده‌ها مابین مشتری ها و مهندسان طراح شرکت رزنبرگ، این شرکت همواره در تلاش بوده است تا محصولات خود را بهینه ساخته و مشکلات آن ها را با توجه به بازخوردهایی که می‌گیرد، برطرف کند.

فن شرکت Rosenberg

شرکت Nicotra

 

شرکت ایتالیایی نیکوترا یکی از اصلی‌ترین تولید کننده های انواع فن سانتریفیوژ در دنیاست که فعالیت اصلی خود را در دهه 60 میلادی آغاز نمود. تقاضای زیاد بازار و همچنین کیفیت بالای فن های تولید شده باعث شد تا شرکت نیکوترا به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تولید انواع فن تهویه سبک در ایتالیا شود. در حال حاضر شرکت نیکوترا در زمینه تولید انواع فن سانتریفیوژ تهویه، اگزاست فن سانتریفیوژ، انواع فن اگزاست سقفی، سیستم های اتاق تمیز (Clean Room) و… فعالیت می‌کند.

برخی از تولیدات این شرکت عبارتند از:

  • انواع فن صنعتی به منظور استفاده در سیستم های تهویه مطبوع
  • اگزاست فن سقفی
  • اگزاست فن مخصوص دود
  • سیستم های کلین روم

فن شرکت Nicotra

اهمیت فن صنعتی

 

 مدل های مختلف فن صنعتی نقش مهمی را در صنایع و فرآیندهای تولیدی ایفا می‌کنند. به عنوان مثال، در فصل تابستان که هوای محیط های صنعتی و کارخانه های تولیدی بیش از حد گرم می‌شود، وجود انواع فن صنعتی به منظور تهویه هوای محیط امری ضروری است. فن های صنعتی هوارا جابجاکرده، دمای محیط را تعدیل و از انجام عمل تهویه محیط اطمینان حاصل می‌کنند.

با اینحال، استفاده از فن صنعتی فقط به عمل خنک کردن محدود نمی‌شود. در فرآیندهایی که جابجایی هوا در آن ها ضروری است، انواع فن صنعتی نقش مهمی دارند. به عنوان مثال در بویلرها، به منظور احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق ویا در سایر فرآیندهای تولیدی، به منظور هوارسانی و همچنین حذف آلاینده های موجود در هوا، از انواع فن صنعتی استفاده می‌شود. در صنایع حساسی مانند صنایع دارویی، غذایی و… که شرایط تولید بسیار حساس است و پارامترهای آن باید به دقت کنترل شوند، فن های صنعتی با قابلیت کنترل هستند که این امر را محقق می‌سازند. علاوه بر این، با افزایش اهمیت بهینه بودن مصرف انرژی و پایداری، انواع فن صنعتی مدرن با بهینه‌ترین و کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین میزان عملکرد و کارایی طراحی و ساخته شده‌اند. که این مورد نه تنها باعث کاهش هزینه ها شده، بلکه باعث کاهش نشر کربن در اتمسفر زمین می‌شود. ندیی.

اهمیت فن صنعتی

 نحوه اطمینان یافتن از کیفیت فن صنعتی

 

به هنگام انتخاب قطعات صنعتی به خصوص قطعه مهم و حساسی مانند فن صنعتی، کسب اطمینان از کیفیت قطعه انتخاب شده، بسیار حائز اهمیت است. انتخاب صحیح فن می‌تواند بازدهی را افزایش، مصارف اضافه را کاهش داده و باعث کسب اطمینان از ایمنی شود.

  • استانداردها و گواهینامه‌ها

یکی از روش‌هایی که می‌توان کیفیت فن صنعتی را با آن سنجید، استاندارد های فن و گواهینامه های آن می‌باشد. در ادامه چند استاندارد معروف آورده شده‌اند:

    • گواهینامه‌ های ایزو: انواع فن صنعتی که دارای گواهینامه ISO (International Organization for Standardization) هستند، بایستی سطح معینی از کیفیت، بازدهی و ایمنی را داشته باشند.
    • گواهینامه AMCA: انجمن کنترل و حرکت هوا (Air Movement and Control Association International) نیز برای انواع فن صنعتی گواهینامه ای بر اساس عملکرد آن ها در تست های ویژه، اعطا می‌کند.
    • نشان CE: نشان CE یک نشان اجرایی است که وجود آن بر محصولاتی که در منطقه اقتصادی اروپا به فروش می‌رسند، نشان دهنده این است که این محصولات الزامات ایمنی، سلامت و حفظ محیط زیست مد نظر اروپا را رعایت می‌کنند.
    • استانداردهای ASHRAE: انجمن مهندسان گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع آمریکا نیز دستورالعمل هایی در رابطه با الزامات فن ها ارائه می‌دهد که در اغلب اوقات این دستورالعمل ها به عنوان شاخصی برای تعیین کیفیت انواع فن صنعتی هستند.
  • کیفیت محصولات

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب فن صنعتی، کیفیت ساخت فن و قطعات مورد استفاده در آن است. انواع فن صنعتی با کیفیت ساخت بالا، دارای بازده بالایی بوده، میزان سروصدای کمی دارند، قابل اطمینان بوده و تا حد زیادی باعث کاهش هزینه ها می‌شوند. به عنوان مثال انواع فن صنعتی ساخته شده توسط شرکت Ebm، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ضمن اینکه استفاده از آن‌ها باعث افزایش قابلیت اطمینان تولیدات نهایی شده، باعث کاهش هزینه های جانبی نیز می‌شوند.

  • پشتیبانی فنی

به هنگام خرید فن صنعتی باید به این نکته توجه داشت که اطلاعات فنی کاملی از فن (دیتاشیت و دستورالعمل راه‌اندازی) از سوی سازنده برای فن منتشر شده باشد تا در هنگام نصب و استفاده از فن مشکلی ایجاد نشود.

 

برترین شرکت تولید فن صنعتی

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای فن های مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند، جهت اطلاع از موجود بودن فن های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره های زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com