Uncategorized @fa

بهترین فن چیلر در بازار فن ایران

بهترین فن چیلر در بازار فن ایران

بهترین فن چیلر در بازار فن ایران

     

در سیستم های تهویه مطبوع (HVAC) صنعتی و یا تجاری، چیلرها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. عملکرد این سیستم ها تا حد بسیار زیادی به عملکرد کندانسورها بستگی دارد که عملکرد همان کندانسورها نیز کاملا وابسته به انواع فن چیلر (فن صنعتی) مورد استفاده در آن ها می باشد. انتخاب فن چیلر مناسب به منظور افزایش بازدهی انرژی، حفظ پایداری سیستم و افزایش طول عمر آن بسیار مهم می باشد. در این مقاله به اهمیت موضوع انتخاب فن چیلر پرداخته شده و همچنین چند مورد از بهترین فن چیلر موجود در بازار فن ایران معرفی می شوند.

اهمیت انتخاب فن برای چیلر

در چیلرها، کار کندانسور دفع حرارت سیال مبرد در حال گردش می باشد تا بتوان از آن دوباره در سیکل خنک کنندگی استفاده نمود. فن صنعتی با به گردش در آوردن هوا بر روی کویل های کندانسور باعث کمک به فرآیند دفع حرارت می شود. بنابراین بازدهی و اثربخشی این فرآیند به صورت مستقیم به عملکرد فن چیلر بستگی دارد.

فن برای چیلر

انتخاب فن چیلر نامناسب باعث افزایش هزینه های انرژی و افزایش استهلاک سیستم می شود.

سه مدل از بهترین فن چیلر قابل تهیه از فروشگاه تهویه توس

فن محوری سه فاز ebm سایز 80
فن محوری سه فاز ebm سایز 80

W6D800GD0101

لینک محصول
فن محوری سه فاز ebm سایز 71
فن محوری سه فاز ebm سایز 71

S6D710AQ0101

لینک محصول
فن محوری سه فاز ebm سایز 63
فن محوری سه فاز ebm سایز 63

S6D630AN0101

لینک محصول
 

برخی از فاکتورهای کلیدی انتخاب بهترین فن چیلر عبارتند از:

  • جریان هوای مورد نیاز: جریان هوای مورد نیاز بر حسب CFM و یا مترمکعب بر ساعت یکی از موارد اصلی برای در نظر گرفتن است. ظرفیت هوا نشان دهنده مقدار جریان هوایی است که فن (فن چیلر) می تواند در زمان مشخصی جابجا کند. ظرفیت هوای مورد نیاز یک چیلر بر اساس اندازه و ظرفیت خنک کنندگی مورد نیاز آن تعیین می شود.
  • فشار استاتیکی: جریان هوای خروجی از فن چیلر باید بتواند در برابر مقاومتی که بر اثر گذر از میان کویل های کندانسور و سایر موانع موجود در مسیر ایجاد می شود، برتری یابد. بنابراین فن چیلر باید بتواند هوا را با فشار مد نظر به گردش درآورد.
  • بازدهی انرژی: بهترین فن چیلر مورد استفاده در سیستم های تهویه مطبوع باید از نظر میزان مصرف انرژی نیز بازدهی بالایی داشته باشد. مصرف انرژی پایین فن چیلر باعث کاهش هزینه های کلی سیستم می شود.
  • میزان نویز منتشر شده: یکی دیگر از مشخصه های بهترین فن چیلر، میزان سروصدای آن به هنگام کار می باشد. از آنجایی که واحد های چیلر بر روی بام منازل و ساختمان ها قرار می گیرند، باید سروصدای کمی تولید کنند تا باعث آزار افراد حاضر در محیط نشوند و به محیط زیست آسیب نرسانند.
  • دوام و نگهداری: انواع فن صنعتی مورد استفاده برای چیلر ها (فن چیلر) باید تا جای ممکن در برابر خرابی مقاوم باشند و عمر مفید طولانی مدتی داشته باشند. خرابی یک فن چیلر ممکن است باعث متوقف شدن کامل فعالیت سیستم تهویه مطبوع شود و بنابراین انتخاب یک فن صنعتی که قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • اندازه و سازگاری با سیستم های تهویه: بهترین فن چیلر فنی است که نصب و راه اندازی آن ساده باشد و همچنین با تمامی سیستم های تهویه سازگار باشد. انتخاب چنین فنی باعث می شود تا به هنگام نصب آن بر روی سیستم های تهویه مطبوع نیاز به کمترین تغییرات در طراحی سیستم باشد و به همین دلیل باعث کاهش هزینه ها می شود.

فاکتورهای کلیدی انتخاب بهترین فن چیلر

انواع فن صنعتی مناسب استفاده در چیلر ها

فن آکسیال صنعتی: فن آکسیال صنعتی به دلیل اینکه می تواند حجم زیادی از هوا را در فشار نسبتا پایینی جابجا کند، به صورت معمول در چیلر ها مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی کامپکت و بازدهی بالای آن ها باعث شده است تا استفاده از آن ها در کندانسورها ایده آل به نظر برسد. سایز استاندارد فن آکسیال صنعتی مورد استفاده در چیلر ها، فن با قطر 800 میلیمتر می باشد و همچنین به صورت معمول، از انواع فن 900 دور (فن دور پایین) در ساخت چیلرها استفاده می شود. در حال حاضر بهترین فن چیلر، فن از نوع آکسیال می باشد که در ادامه این مطلب به بررسی چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت.

 

فن سانتریفیوژ صنعتی:

از انواع فن سانتریفیوژ صنعتی نیز در چیلرها استفاده می شود. اما برخلاف فن آکسیال، فن سانتریفیوژ میزان فشاری که ایجاد می کند بسیار بیشتر است و به همین دلیل در سیستم هایی که مقاومت در برابر هوا بسیار زیاد است، از این نوع از فن صنعتی استفاده می شود. به طور معمول، از فن سانتریفیوژ صنعتی (فن چیلر) در چیلرهای پیچیده و بزرگ که مقاومت در برابر هوا زیاد است، استفاده می شود.

فن سانتریفیوژ صنعتی

بهترین فن چیلر در بازار فن ایران

شرکت آلمانی ebm-papst یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید انواع فن و الکتروموتور می باشد. ebm بازه گسترده ای از انواع فن صنعتی (فن چیلر) را ارائه می دهد. انواع فن صنعتی آکسیال و سانتریفیوژ توسط این شرکت آلمانی تولید می شود و می توان گفت فن های تولید شده توسط این شرکت بهترین فن چیلر در بازار فن ایران می باشند. سه مدل فن چیلر (بهترین فن چیلر) تولید شده توسط شرکت ebm-papst که به صورت گسترده در بازار فن ایران استفاده می شوند عبارتند از:

فن چیلر مدل W6D800GD0101

این فن آکسیال صنعتی با سایز 800 یکی از اصلی ترین مدل های مورد استفاده در چیلرهای سیستم های تهویه مطبوع می باشد و می توان گفت که پر طرفدارترین و بهترین فن چیلر در بازار فن ایران، مدل W6D800GD0101 می باشد. ظرفیت هوادهی این فن در فشار صفر پاسکال برابر با 24110 متر مکعب بر ساعت بوده و به دلیل داشتن شش قطب، سرعت نامی آن 880 دور بر دقیقه می باشد که آن را مناسب استفاده در چیلر می کند.

جهت خرید فن چیلر مدل W6D800GD0101 از فروشگاه تهویه توس بر روی این لینک کلیک نمایید.

فن چیلر مدل VWA0800B7SNZ

فن آکسیال مدل VWA نیز یکی دیگر از بهترین فن چیلر در بازار ایران است که بعد از فن چیلر مدل W6D800GD0101، بیشترین استفاده را در بین سازندگان چیلرها و سیستم های تهویه مطبوع در ایران دارد. این فن مانند سایر انواع فن چیلر مورد استفاده در بازار ایران دارای الکتروموتوری با تعداد شش قطب بوده و دور نامی آن برابر با 870 دور بر دقیقه می باشد و هوادهی آن در فشار صفر پاسکال برابر با 23030 متر مکعب بر ساعت است.

جهت خرید فن چیلر مدل VWA0800B7SNZ از فروشگاه تهویه توس بر روی این لینک کلیک نمایید.

فن چیلر مدل W3G800KU2103

فن چیلر مدل …. یک فن چیلر در سایز 800 میلیمتر بوده که بر خلاف دو مدل قبلی از الکتروموتوری بهره می برد که مجهز به تکنولوژی EC می باشد. انواع فن چیلر EC برخلاف انواع مرسوم AC این قابلیت را دارند که بتوانند بدون استفاده از اینورتر جداگانه، سرعت خود را تنظیم کنند و به همین دلیل مناسب استفاده در سیستم های تهویه مطبوع می باشند. فن مدل …. توانی برابر با …. وات دارد و بیشینه سرعت آن به …. دور بر دقیقه می رسد.

جهت خرید فن چیلر مدل W3G800KU2103 از فروشگاه تهویه توس بر روی این لینک کلیک نمایید.

جمع بندی

انتخاب فن‌ کندانسور مناسب برای چیلرها (بهترین فن چیلر) بخش مهمی از طراحی و نگهداری یک سیستم تهویه مطبوع (HVAC) کارآمد، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه است. فن چیلر مناسب باعث بهبود بهره‌وری انرژی، عملکرد سیستم و پایداری دما می‌شود و در عین حال نیازهای نگهداری و تأثیرات زیست‌محیطی را به حداقل می‌رساند. با توجه به نقش مرکزی چیلرها در محیط‌های صنعتی و تجاری، سرمایه‌گذاری در انواع فن چیلر باکیفیت و متناسب با سیستم، برای دستیابی به بهترین نتایج در بلندمدت ضروری است.

فن‌ کندانسور

اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه هلدینگ تهویه توس به صورت دوره ای انواع فن و هواکش صنعتی را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند، جهت اطلاع از موجود بودن انواع هواکش و بهترین فن چیلر (فن صنعتی ebm) و همچنین قیمت سایر محصولات، لطفا با شماره زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com