Uncategorized @fa

فن های استفاده شده در تجهیزات بیمارستانی

تهویه بیمارستان، تهویه تجهیزات پزشکی، فن AxiForce شرکت ebm، قیمت فن آلمانی، فن اکسیال کامپکت

انواع فن استفاده شده در تجهیزات بیمارستانی

 

امکانات بهداشتی به سطحی از بهداشت و قابلیت اطمینان نیاز دارند که تنها تجهیزات جداسازی محیطی، تهویه و فیلتراسیون با بالاترین کیفیت می توانند فراهم کنند. تجهیزات تهویه مطبوع بیمارستانی و سیستم های کنترل آب و هوا برای کارآمد ماندن نیاز به انرژی دارند. این مقاله چالش‌های معمول تهویه امکانات مراقبت‌های بهداشتی، به‌ویژه بیمارستان‌ها و تجهیزات HVAC را توضیح می‌دهد.

برای رسیدن به هوای پاک، تجهیزات تهویه صنعتی مناسب از یک منبع قابل اعتماد مورد نیاز است. شرکت‌های بیوتکنولوژی و داروسازی از فن‌های صنعتی، دمنده‌ها و سیستم‌های جمع‌آوری گرد و غبار برای محصولات جانبی بالقوه خطرناک و در عین حال کنترل کیفیت هوای داخل استفاده می‌کنند.

سیستم‌های تهویه مطبوع بیمارستان  و محیط های  داروسازی نیازمند آب‌بندی اتاق‌ها و استاندارد بالا برای فیلترهای هوای خود هستند. در نتیجه فن های تهویه سنگین که می توانند اتاق های ایزوله یا اتاق های تمیز را تهویه کنند و در عین حال هوای موجود در بیمارستان را نیز فیلتر کنند. تجهیزات تهویه بیمارستانی که قادر به انجام این کار هستند نیز باید کارآمد باشند، و در عین حال دارای سروصدای و میزان لرزش کمی باشند.

تحقیق و توسعه (R&D)، تولید داروها و یا آزمون‌های آزمایشی بر روی داروها؛ هر فرآیندی نیاز منحصر به فردی برای مدیریت ایمن دارد. با وجود خورنده‌های بالقوه، خطرات زیستی و الزامات فیلتراسیون، این امر وظیفه‌ای را ایجاد می‌کند که تولیدکنندگان کمی می‌توانند آن را برآورده کنند که باید توجه دقیقی به سازمان‌های حاکم و مقرراتی مبنی بر رعایت قوانین بهداشت محیطی، ایمنی، که شامل سر و صدا، هوای پاک و مهار انفجار است، صورت گیرد.

پرده هوا بیمارستان

پرده های هوا و درب های هوا در بیمارستان ها برای جداسازی محیطی مفید هستند. یکی از نگرانی‌های مهم بیمارستان‌ها، جدا نگه داشتن پاتوژن‌ها و آلاینده‌ها و حتی حذف آن‌ها است. پرده های هوا در مراکز بهداشتی درمانی این نگرانی ها و همچنین سایر مسائل مربوط به کیفیت هوای داخلی (IAQ) را برطرف می کند.

پرده های هوا یک مانع نامرئی برای محیط های جداگانه ایجاد می کنند و در عین حال فشار و دما را تثبیت می کنند. آنها می توانند در کنار سایر تجهیزات مکانیکی تهویه مطبوع در بیمارستان ها کار کنند.

مزیت دیگر پرده هوا بیمارستانی این است که به جلوگیری از انتشار ویروس ها کمک می کنند، برخی از انواع پرده هوا مجهز به سیستم های پرتو ماورا بنفش هستند که می‌توانند باکتری ها و هاگ های را از بین ببرند. که این امر به بهبود بیشتر کیفیت هوای داخل بیمارستان کمک می کند.

پرده های هوا باعث کاهش و حذف موارد زیر می‌شوند:

  • بو
  • گرد و غبار
  • ترکیبات آلی یا vocs
  • ذرات دیگر

اگزاست فن در بیمارستان ها

تهویه در بیمارستان ها بدون اگزاست فن کامل نمی شود. انجمن بیمارستان های آمریکا فن های اگزاست ضد عفونی کننده را به منظور استفاده در بیمارستان‌ها توصیه می کند. فن های ضد عفونی کننده برای عاری کردن فضا از آلودگی و باکتری کار می کنند. در اتاق عمل، جریان هوا باید در مناطق خاصی هدایت شود، با استفاده از اگزاست فن بیمارستانی ، هوای آلوده جابجا شده و هوای تمیز و مطبوع جایگزین آن می شود.

اگزاست فن های خروجی

برای کمک به حفظ جریان هوا در برابر ذراتی مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها و گرد و غبار، بیمارستان‌ها اغلب تجهیزات تهویه را در کانال‌های هوا قرار می‌دهند که جهت تبادل هوایی برای تخلیه هوای مانده در محیط و جا‌به‌جایی هوای تازه به محیط استفاده می‌شود.

اگزاست فن‌های سقفی

ّاثحش

مجموعه‌ای از فن‌های خروجی نصب شده بر روی سقف برای تامین نیازهای یک بیمارستان در دسترس است. فن‌های خروجی رایج شامل موارد زیر می‌باشند:

  • فن‌های سانتریفیوژی با دمیدن رو به پایین
  • فن جریان مختلط با دمیدن رو به بالا
  • فن سانتریفیوژی با دمیدن رو به بالا
  • فن اکسیال با دمیدن رو به بالا
  • فن اگزاست محوری با هود

این اگزاست فن های سقفی می توانند میزان هوای تازه را در بخش های خاصی از بیمارستان افزایش دهند. اما از طرفی فن های اگزاست حرکت هوای آلوده را محدود می کنند. هدف بهبود Indoor Air Quality (IAQ) و در عین حال کاهش خطر گردش باکتری های موجود در هوا است.

فیلتر HEPA

انواع فیلتر HEPA (فیلنر هپا ) فیلترهای فیلتراسیون استاندارد نصب شده در سیستم های HVAC هستند که در بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز درمانی و مطب های دندانپزشکی استفاده می شوند.

فیلترهای درجه بیمارستانی از فیلترهای H13 استفاده می کنند که 99.9 درصد از ذرات معلق در هوا را تا قطر 0.1 میکرومتر حذف می کند. این فیلترها دارای امتیاز MERV-A هستند و قادر به جذب گرد و غبار، بخارات، گرده و سایر ذرات ریز معلق در هوا هستند که قابل مشاهده نیستند.

شبکه‌های تهویه، گریل‌های خروجی و دمپرهای تهویه

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، جریان هوای جهت دار را برای حرکت هوا از جهت تمیز به هوای کمتر تمیز توصیه می کند. این امر با ارزیابی و تغییر موقعیت کانال‌ها، توری ها و دمپرها در صورت لزوم به دست می آید.

تابش ضدعفونی کننده فرابنفش در بیمارستان‌ها

UVGI در بیمارستان ها یا پرتوهای UV برای از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها استفاده می شود. UVGI معمولا در سه نوع سیستم عرضه می شود:

  • سیستم های UVGI سقفی
  • سیستم های UVGI قابل حمل
  • سیستم های UVGI داخل کانال هوا

واحدهای UVGI سقفی قادر به از بین بردن پاتوژن های موجود در هوا هستند، به خصوص در زمانی که عفونت موضعی باشد. لامپ های UV قابل حمل به یک واحد متحرک متصل می شوند و برای یک ضد عفونی کننده اتاق کارآمد هستند. UVGI درون کانال‌های هوا از لامپ‌های جیوه‌ای برای تصفیه هوا در سیستم HVAC مرکزی استفاده می‌کند.

Top of Form

پیکربندی‌های معمولی لامپ‌های UV-C در قسمت خروجی واحد خنک‌کننده به منظور مقابله با میکروارگانیسم‌ها قرار می‌گیرند. در مقابل، فیلترهای HEPA در قسمت ورودی قرار می گیرند تا آلودگی های ویروسی و هوا را فیلتر کنند.

درایو و دمنده‌های ebm-papst برای فناوری پزشکی

تهویه مراکز درمانی، خرید فن سانتریفیوژ، قیمت فن ebm، تهویه مطبوع، فن صنعتی

کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و داروسازان به دستگاه‌های تهویه مطبوع سازگار و با کارایی بالا نیاز دارند که بهترین پشتیبانی ممکن را در محیط‌های پزشکی ارائه ‌دهند.

دستگاه های تنفسی

ونتیلاتور پزشکی، قیمت فن سانتریفیوژ ebm، فن صنعتی، تهویه مطبوع بیمارستان، تهویه مراکز بهداشتی

فن های مورد استفاده در بخش پزشکی (به عنوان مثال در دستگاه های تنفسی آپنه خواب) باید استانداردهای بالایی را از نظر پویایی، عملکرد روان، قابلیت اطمینان و فشرده بودن رعایت کنند. اینکه خواب فرد به طور مداوم در شب به دلیل قطع تنفس ناگهانی (آپنه) مختل شود، می تواند خطراتی برای سلامتی ایجاد کند. دمنده های هوا می توانند از بروز این شرایط اجتناب کنند. این سیستم ها و تجهیزات از طیف وسیعی از دمنده های ebm-papst استفاده می کنند. فن‌های سانتریفیوژی بادوام و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری با ویژگی‌های کنترلی برجسته، که از نظر آیرودینامیکی برای استفاده در دستگاه‌های تنفسی بهینه‌سازی شده‌اند، در اندازه‌ها و پیکربندی‌های متنوعی در سیستم‌های تنفسی استفاده می‌شوند.

تصویربرداری

تهویه تجهیزات پزشکی، قیمت فن محوری، خرید فن صنعتی، فن سانتریفوژ ebm، فن کامپکت محوری

این دستگاه ها و سیستم ها باید از درایوها و فن های واجد شرایط خاصی استفاده کنند که فن های ساخت شرکت ebm-papst تمام این استانداردها را دارند. بسیار مهم است که سیستم بی صدا باشد، در طول فرآیند تشخیصی به خوبی عمل کند و به طور قابل اعتماد کار کند. چرخش، بزرگنمایی، جهت‌یابی فقط با یک سرعت ثابت نتایج دقیقی را به همراه دارد. ebm-papst با درایوهای GreenTech EC دقیق و با کارایی بالا این امکان را فراهم می کند. در قلب هر سیستم CT یک «چیپ الکترونیکی» وجود دارد. فن های ebm papst لوازم الکترونیکی با کارایی بالا را که برای کنترل، تشخیص و خروجی دستگاه سی تی استفاده می شود را به صورت بهینه خنک می‌کند. مهندسان ebm-papst از همان ابتدا در توسعه این سیستم ها مشارکت داشته اند و از تمام تجربیاتی که جمع آوری کرده اند برای سازماندهی کامل خنک کننده دستگاه استفاده می کنند.

انکوباتورها

فن تهویه، فن مراکز بهداشتی، تهویه مراکز پزشکی، فن محوری،خرید فن سانتریفیوژ، قیمت فن صنعتی

هنگامی که یک نوزاد نارس در فضای محافظت شده و کنترل شده انکوباتور قرار می گیرد، تهویه مطبوع با کیفیت بالا برای سلامت کودک بسیار مهم است. این بدان معناست که تجهیزات فنی نقش حیاتی در هفته های اول زندگی نوزاد نارس دارد. این دستگاه ها و سیستم ها از انواع دمنده ها و درایوهای ebm-papst استفاده می کنند.

کارکرد مداوم و صحیح تجهیزات یک نکته بسیار کلیدی است. تجهیزات استفاده شده در سیستم تهویه انکوباتور باید آرام و بی‌صدا و بدون لرزش باشد و در هر حالتی ایمن باشند. محصولات ebm-papst به عنوان یک تولید کننده فن و دمنده برای دستگاه های انکوباتور نوزاد، سال هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

فن های مورد استفاده در سیستم های پزشکی

فن سانتریفیوژ RV45 DC

اختلال تنفسی هنگام خواب یا آپنه خواب مشکلی است که اغلب افراد بالای 40 سال را درگیر می‌کند. در حال حاضر، تعداد افرادی که دچار این مشکل می‌شوند، در حال زیاد شدن است. درمان این مشکل به این دلیل مهم است که در صورت حاد شدن آپنه خواب مشکلات دیگری نظیر افزایش فشار خون، مشکلات قلبی و یا حتی حملات قلبی ممکن است برای فرد بوجود آید.

فن سانتریفیوژ RV45 شرکت ebm با رساندن اکسیژن کافی به شش‌های افرادی که دچار این مشکل هستند، به حل مشکل تنفسی آن ها کمک می‌کند.

فن سانتریفیوژ، فن شعاعی، قیمت فن اکسیال، خرید فن آلمانی، تهویه مطبوع، تهویه بیمارستان

برخی از مزایای فن سانتریفیوژ RV45 DC عبارتند از:

  • کارکرد آرام و بی‌صدا: میزان سطح نویز ایجاد شده توسط این فن در حدود 49 dB(A) می‌باشد.
  • دارای خصوصیات و عملکرد دینامیکی بالایی است.
  • افزایش فشار استاتیکی تا Pa
  • طراحی هوشمند و کامپکت با وزنی برابر با 135 گرم

فن محوری کامپکت AxiForce

در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، دستگاه ها و وسایل زیادی روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به منظور کارکرد مداوم، مطمئن و بهتر این تجهیزات، استفاده از سیستم های خنک کننده و تهویه به منظور خنک کردن قطعات الکترونیکی این دستگاه ها، ضروری است. فن های کامپکت AxiForce شرکت ebm این اطمینان را می‌دهند که تجهیزات حساس پزشکی همواره در دسترس بوده و در بهترین حالت عملکردی خود باشند.

فن کامپکت، فن محوری، قیمت فن، خرید فن ebm، تهویه بیمارستانی، تهویه مطبوع صنعتی

برخی از مزایای فن کامپکت محوری سری AxiForce شرکت ebm عبارتند از:

  • دارای میزان نویز بسیار کم.
  • بازدهی بالا.
  • محافظت شده در برابر اسپری نمک.
  • درجه بالای حفاظت در برابر نوسانات الکتریکی.
  • طراحی بهینه از نقطه نظر آیرودینامیکی.
  • دارای الکتروموتور قدرتمند و بهینه.

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای فن های مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند ، جهت اطلاع از موجود بودن فن های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره های زیر (بخش مهندسی فروش ) تماس برقرار نمایید:

تلفن: 58949-021 داخلی 132

واتساپ: 989002158949+

ایمیل: info@tahviehtoos.com

یا با چت آنلاین داخل وب سایت تماس برقرار نمایید.

یا از فرم درخواست مشاوره و فروش  برای ارسال درخواست خرید یا طرح سوال خود  و آگاهی از فن های موجود استفاده فرمایید.