Uncategorized @fa

قیمت هواکش سانتریفیوژ روز 18 اردیبهشت1403

لیست قیمت هواکش سانتریفیوژ

بررسی چند مدل فن و لیست قیمت هواکش سانتریفیوژ

 

قیمت هواکش سانتریفیوژ | فن رادیال یا سانتریفیوژ، یکی از اصلیترین و پرکاربردترین تجهیزات در صنعت و ساختمان است. فن رادیال از طریق ایجاد جریان هوا یا گاز، برای مجموعه گوناگونی از کاربردها مورد استفاده قرار میگیرد. از انواع فن رادیال یا سانتریفیوژ با اندازه های مختلف، به دلیل قدرت و کارایی بالا، به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، ساختمانسازی، صنعت خودروسازی و تهویه مطبوع استفاده میشود.

البته باید خاطر نشان شد که در بازار فن ایران، عبارت فن رادیال برای پلاگ فن به طور غلط استفاده میشود. که این مورد میتواند به دلیل عدم آشنایی کامل با اصطلاحات فنی و همچنین تفاوتها و شباهت های ظاهری میان فنهای مختلف باشد. بنابراین، در این مقاله به جای عبارت «پلاگ فن و فن سانتریفیوژ» از عبارت «فن رادیال» استفاده شده است..

یک فن رادیال، از یک صفحه با پرههایی با منحنی رو به جلو (فن رادیال فوروارد) و یا رو به عقب ( فن رادیال بکوارد) و یا حتی پره های بدون منحنی تشکیل شده است. این پرهها با ایجاد نیروی گریز از مرکز، جریان هوا یا گاز را به صورت محوری و به سمت مرکز فن هدایت میکنند و سپس این جریان هوا به صورت شعاعی از فن خارج میشود. این ساختار باعث ایجاد فشار و جریان هوای بالا در مقایسه با فنهای دیگر میشود. به علاوه، انواع فن رادیال به دلیل طراحی خاص خود، کاهش نویز و لرزش را نیز به ارمغان میآورند.

اجزای اصلی یک هواکش سانتریفیوژ

یک فن رادیال صنعتی از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است:

  • پره ها
  • محفظه یا هوزینگ فن
  • کانال هوای ورودی و خروجی
  • الکتروموتور
  • محور محرکه

کاربردهای فن رادیال بسیار گسترده هستند. در صنایع نفت و گاز، این فنها به منظور انتقال هوا، انتقال گازهای خروجی از فرآیندهای تولید و همچنین تهویه مطبوع در واحدهای صنعتی استفاده میشوند. در صنایع شیمیایی، انواع فن رادیال برای انتقال گازها، تهویه مکانهای کاری و تجهیزات، و همچنین در فرآیندهای تهویه مطبوع به کار میروند. علاوه بر این، در صنعت خودروسازی، از فن رادیال جهت خنککاری موتورها، سیستمهای تهویه و تهویه مطبوع خودروها استفاده میشود.

با توجه به اینکه انواع فن رادیال (سانتریفیوژ) در گستره وسیعی از کاربردها و در صنایع گوناگون به کار گرفته میشوند، انواع مدل های مختلف از فن رادیال به همین منظور طراحی و ساخته شدهاند. عمده طراحی مورد استفاده در فن های رادیال، فن رادیال بکوارد است که در آن ها خم پره ها رو به عقب میباشد. این نوع از فن ها به دلیل حساسیت کمتری که نسبت به میزان گرد و خاک و ذرات معلق در هوا دارند، در ساخت انواع هواساز مورد استفاده قرار میگیرند.

در حال حاضر شرکت های متعددی در زمینه طراحی و تولید انواع فن رادیال فعالیت دارند که در ادامه متن چند مورد از فن رادیال تولید شده توسط آن ها بررسی شده و در نهایت لیست قیمت برخی از آن ها ارائه شده است.

انواع هواکش سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ مدل R4D500RA0301

 

این مدل فن رادیال توسط شرکت ebm-papst طراحی و تولید شده است. فن رادیال مدل R4D500RA0301 در سایز 500 میلیمتر یا 50 سانتریمتر ساخته شده است. الکتروموتور استفاده شده در این فن مدل M4D138-HF بوده که از نوع سه فاز و چهار قطب میباشد. طبق اطلاعات مندرج در کاتالوگ این محصول، سرعت نامی فن رادیال مدل R4D500RA0301 برابر با 1370 دور بر دقیقه و توان مصرفی آن برابر 1520 وات میباشد. میزان هوادهی مشخص شده برای این فن رادیال در افت فشار صفر پاسکال، سرعت 1410 دور بر دقیقه و حالت اتصال ستاره برابر با 9510 متر مکعب بر ساعت میباشد.

فن رادیال مدل R4D500RA0301

فن رادیال ebm مدل R4D560AQ0301

این مدل فن رادیال یکی دیگر از انواع فن رادیال شرکت آلمانی ebm papst  میباشد که در سایز 56 سانتیمتر طراحی و ساخته شده است. دور نامی و توان مصرفی این فن رادیال به ترتیب برابر با 1365 دور بر دقیقه و 2380 وات میباشند. فن رادیال R4D560AQ0301 از انواع فن رادیال بکوارد بوده و جنس پره های آن از آلومینیم میباشد. میزان هوادهی ثبت شده برای این فن رادیال در دیتاشیت محصول در افت فشار صفر پاسکال و سرعت RPM 1410، برابر با 11700 متر مکعب بر ساعت است.

دو مدل فن رادیال معرفی شده در بالا از سری فن های رادیکال شرکت ebm میباشند که توسط شرکت ebm به منظور داشتن کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین عملکرد طراحی شدهاند. برخی از مزایای فن رادیال سری رادیکال شرکت ebm عبارتند از:

  • پشتیبانی از قابلیت نصب آسان (Plug & Play)؛
  • هوادهی بیشتر تا حدود 20 درصد؛
  • تولید میزان نویز کم.

در مقاله پلاگ فن ebm بخش اول-پلاگ فن رادیکال اطلاعات بیشتری از انواع فن رادیال تولید شده توسط شرکت ebm-papst آورده شده است.

پلاگ فن سانتریفیوژ برند ebm

 فن سانتریفیوژ مدل LXB6D560 شرکت زیلابگ

فن رادیال بکوارد LXB6F560 یکی از انواع فن رادیال (سانتریفیوژ) شرکت زیلابگ میباشد. این فن رادیال به منظور استفاده در سیستم های تهویه و هواسازها طراحی و ساخته شده است. با الکتروموتوری سه فاز و توانی برابر 600 وات، فن رادیال بکوارد زیلابگ، مدل LXB6D560 دبی هوای خروجی برابر با 8500 متر مکعب بر ساعت را دارد. همچنین به دلیل اینکه این فن رادیال از نوع بکوارد میباشد، استفاده از آن در کاربردهایی نظیر هواکش های سقفی (Roof Fan) و اگزاست فن های سانتریفیوژ رواج بسیاری دارد.

فن سانتریفیوژ BPF 500 شرکت ترکیهای BVN

شرکت ترکیهای BVN یکی دیگر از تولید کنندگان فن های صنعتی میباشد که انواع فن رادیال، فن محوری و هواکش را تولید میکند. فن صنعتی مدل BPF 500 نیز یکی از انواع فن رادیال این شرکت است که با قطر پروانه 50 سانتیمتر تولید میشود. از این نوع فن رادیال به منظور استفاده در صنایع تهویه و هواسازها استفاده میشود. فن رادیال BPF 500 از نوع بکوارد بوده و دارای یک الکتروموتور سه فاز با 4 قطب و سرعت نامی 1750 دور بر دقیقه میباشد. این فن رادیال با توانی برابر با 3000 وات، میزان هوادهی برابر با 19000 متر مکعب بر ساعت را دارد.

فن سانتریفیوژ BPF 500 شرکت ترکیهای BVN

فن سانتریفیوژ EHND 560-4 شرکت Rosenberg

شرکت رزنبرگ یک شرکت آلمانی فعال از سال 1981 است که در زمینه سیستم های تهویه مطبوع فعالیت داشته و انواع بسیاری از فن رادیال و محوری را طراحی و تولید میکند. فن رادیال EHND 560-4 یک فن رادیال از نوع بکوارد از شرکت رزنبرگ است که قطر پروانه آن 560 میلیمتر میباشد. الکتروموتور این فن رادیال سه فاز و با توان 3 کیلووات بوده و دارای دور نامی 1410 دور بر دقیقه میباشد.

لیست قیمت هواکش سانتریفیوژ</strong>

لیست قیمت فن رادیال که در متن بالا به آن ها اشاره شده است، در قسمت زیر آورده شده اند:

ردیفنام فن هوادهی (m3/h)قیمت
1R4D500RA03019510تماس بگیرید
2R4D560AQ030111700تماس بگیرید
3LXB6D560 8500تماس بگیرید
4BPF 50019000تماس بگیرید
5EHND 560-4-تماس بگیرید

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای فن های مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند ، جهت اطلاع از موجود بودن فن های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره های زیر(بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

تلفن: 58949-021

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com