Uncategorized @fa

لیست قیمت هواساز روز 30 اردیبهشت 1403

لیست قیمت هواساز

لیست قیمت هواساز

معرفی انواع هواساز

روش انتخاب هواساز مناسب

 

همانطور که در مقاله انواع هواساز اشاره شد، سامانه های هواساز به تنهایی نمی‌توانند هوای گرم یا سرد تولید کنند، وظیفه اصلی هواساز تامین هوا با دما و رطوبت مناسب به کمک چیلر ها، بویلر ها و دستگاه های رطوبت ساز است. هواساز ها می‌توانند هوای مطبوع تولید شده را توسط کانال های هوا به نقاط مختلف ساختمان مد نظر برسانند. به دلیل استفاده از بویلر و چیلر در گرمایش یا سرمایش هوا، هواساز ها می‌‌توانند در هر شرایط آب و هوایی، دما و رطوبت مد نظر را تولید کنند. با این حال به هنگام انتخاب یک هواساز مناسب، عوامل زیادی بر قیمت آن تاثیر گذار هستند که باید در نظر گرفته شوند.

در انتهای این مقاله شما لیست قیمت هواساز بصورت بروزرسانی شده مشاهده خواهید کرد

  • ظرفیت عملکرد و تاثیر آن بر قیمت هواساز

اولین و مهمترین عاملی که بر قیمت یک سامانه هواساز اثر می‌گذارد، ظرفیت کاری آن است. هواساز های خانگی با ظرفیت کاری کمتری که دارند، نسبت به هواساز های صنعتی و هایژنیک، قیمت کمتری دارند. ظرفیت یک هواساز با واحد Cubic Feet per Minute (CFM) سنجیده می‌شود. ظرفیت هواسازهای مورد استفاده در بازار از CFM 5000 الی CFM 50000  متغیر است. البته باید در نظر داشت که هواسازهای با ظرفیت بالاتر نیز به منظور استفاده های صنعتی استفاده می‌شوند.

فن گریز از مرکز بکوارد

  • نوع هواساز مورد استفاده

همانطور که گفته شد، ظرفیت یک هواساز اثر مستقیمی بر قیمت آن دارد. با این حال هواساز های هایژنیک که برای محیط های حساس به آلودگی (بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، کارخانه تولید قطعات الکترونیکی حساس و…) استفاده می‌شوند، ممکن است ظرفیت کاری کمتری نسبت به هواسازهای صنعتی داشته باشند ولی قیمت بیشتری داشته باشند. هواساز های هایژنیک به دلیل استفاده از انواع فیلتر های هوای (فیلتر آلومینیومی، فیلتر HEPA، انواع فیلتر کیسه‌ای، فیلترهای اکتیو و …) می‌توانند قیمت بسیار بیشتری نسبت به هواسازهای صنعتی داشته باشند. همچنین به دلیل قوانین سختگیرانه رعایت اصول بهداشتی، جنس بدنه از نوع استیل ضد زنگ دارند که عاملی دیگر در افزایش قیمت آن‌ها نسبت به هواسازهای معمولی است.  همچنین به صورت معمول سیستم های هواساز هایژنیک دارای لامپ های UV به منظور ضدعفونی کردن محیط داخلی هواساز و کویل ها هستند. پرتو UV از رشد باکتری ها و قارچ ها درون هواساز جلوگیری کرده و محیط داخلی آن را تمیز نگه می‌دارد. استفاده از لامپ های UV نیز بر قیمت تمام شده دستگاه مؤثر است.

هواساز هایژنیک

  • آب و هوا و شرایط محیطی هواساز مورد استفاده

شرایط آب و هوایی که هواساز در آن استفاده می‌شود نیز یکی از عوامل مهم در افزایش یا کاهش قیمت آن است. عملکرد هواساز بدین گونه است که با استفاده از کویل های سرمایش یا گرمایشی خود، دمای هوا را تنظیم می‌کند. هواساز های Full Fresh که به صورت کامل از هوای محیط بیرون به عنوان ورودی هوا به هواساز استفاه می‌کنند، اگر در مناطقی به کار روند که دارای آب و هوای گرم و خشک باشد، به منظور سرد کردن هوا به کویل سرمایشی بزرگتری نیاز دارند که این افزایش اندازه کویل به معنی استفاده بیشتر از مس بوده و درنتیجه باعث افزایش هزینه هواساز می‌‌شود. همچنین در صورت استفاده از هواساز در مناطق شهری و مکان هایی که آلودگی هوای زیادی دارند، نیاز به وجود فیلترهای هوای متعددی است که این مورد نیز باعث افزایش قیمت ها می‌شود.

هواساز فول فرش

  • سیستم های کنترل هواساز و تاثیر آن‌ها بر قیمت

به منظور کنترل عملکرد هواساز در شرایط کار مختلف و برنامه‌ریزی آن، نیاز به وجود کنترلر و سیستم های اندازه‌گیری است. سیستم های کنترلی هر هواساز بر اساس نیاز های پروژه و شرایط محیطی که هواساز در آن عمل می‌کند، طراحی می‌شوند. استفاده از سیستم های کنترلی مختلف و سنسورهای اندازه‌گیری متفاوت، بر هزینه نهایی تمام شده یک واحد هواساز تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.

سیستم کنترلی هواساز

  • سیستم های رطوبت زن و رطوبت گیر

در مکان هایی که رطوبت بالا دارند، به منظور انجام عمل مطبوع سازی هوا، نیاز است تا میزان رطوبت هوا کاهش یابد. کویل های سرمایشی درون هواساز ها تا حدی میزان رطوبت موجود در هوا را جذب خود می‌کنند، با اینحال در برخی از مناطق به رطوبت گیر نیاز است. بنابراین استفاده از سیستم رطوبت زن و رطوبت گیر در سامانه های هواساز نیز باعث افزایش قیمت آن می‌شود.

  • فن های مورد استفاده در هواساز

یکی از اصلی‌ترین قطعات مورد استفاده در هواساز ها، فن آن می‌باشد. یک سامانه هواساز با استفاده از فن و تغییر سرعت عملکرد آن می‌تواند سطح های عملکردی متفاوتی (از نقطه نظر دبی هوای خروجی) ارائه دهد. تغییر دور فن های AC مرسوم مورد استفاده در یک سیستم هواساز معمولا توسط اینورتر صورت می‌گیرد. با اینحال، در صورت استفاده از فن های با فناوری EC می‌توان نیاز به استفاده از اینورتر را برطرف نمود. انتخاب یک فن با فناوری AC یا EC می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت تمام شده یک هواساز داشته باشد. همچنین باید در نظر گرفت که در صورت استفاده از فن های EC، به دلیل بهینه بودن و مصرف کمتر انرژی، در کاهش هزینه های آتی آن بسیار مؤثر است.

در تولید هواسازها و تجهیزات وابسته به آن (چیلرها و…) از انواع مختلف فن استفاده می‌شود. فن های سانتریفیوژ و محوری شرکت ebm یکی از اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده هواسازها و سایر تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع صنعتی به شمار می‌روند. استفاده از فن های با کیفیت ساخت شرکت ebm-papst ممکن است هزینه اولیه ساخت تجهیزات را بالا ببرد، با اینحال استفاده از فن های با کیفیت بالا، عملکرد و عمر طولانی دستگاه را تضمین می‌کند و از بروز خسارت و هزینه های ناخواسته احتمالی آتی، جلوگیری می‌کند. از جمله شرکت هایی که در تجهیزات خود از فن های آلمانی شرکت ebm papst استفاده می‌کنند عبارتند از:

  • شرکت سرما آفرین
  • شرکت تهویه مطبوع ماخ
  • شرکت جهان تهویه اعتماد
  • شرکت تهویه صنعت پویا

 

فن سانتریفیوژ ebm

  • وجود سیستم بازیافت انرژی (Heat Recovery)

در هواساز هایی که از هوای محیط بیرون به عنوان هوای ورودی به هواساز استفاده می‌کنند، استفاده از سیستم بازیافت انرژی می‌تواند به کاهش هزینه های مصرف انرژی هواساز بیانجامد. در صورت استفاده از این سیستم، هوای برگشتی از ساختمان توسط یک مبدل حرارتی صفحه ای با هوای تازه ورودی به هواساز تبادل دمایی کرده و دمای هوای ورودی به دمای هوای برگشتی و داخلی ساختمان نزدیک می‌شود. هواساز هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند باید به صورت دو طبقه ساخته شوند تا جریان های هوای ورودی و خروجی از یکدیگر تفکیک شوند که این مورد باعث افزایش هزینه های تولید و نهایی هواساز می‌شود.

هواساز هیت ریکاوری

  • سایر عوامل مؤثر بر هزینه های یک هواساز

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، عوامل دیگری به هنگام تهیه لیست قیمت هواسازو  خرید یک سامانه هواساز باید در نظر گرفته شود. مواردی همچون هزینه حمل و نقل، هزینه استقرار سامانه، ایجاد سیستم کانال کشی و ارتباط بین هواساز و ساختمان مد نظر، ایجاد ارتباط بین چیلر، بویلر و هواساز و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری آینده سیستم هواساز باید در نظر گرفته شوند.

برخی از مزایا و معایب استفاده از هواساز

استفاده از سامانه های هواساز معایب و مزایای خاص خود را دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

مزایای استفاده از دستگاه های هواساز:

  1. فیلتر هوای ورودی به ساختمان و جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی به محیط داخل
  2. امکان کنترل دمای محیط
  3. امکان تنظیم میزان رطوبت موجود در ساختمان
  4. قابلیت استفاده در آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی، کارخانه ها، بیمارستان ها و…

برخی از معایب سامانه هواساز عبارتند از:

  1. نیاز به چیلر و بویلر به منظور سرمایش و گرمایش هوا
  2. عدم تنظیم دمای هر واحد به صورت مستقل
  3. نیاز به کانال کشی ساختمان

لیست قیمت هواساز

همانطور که اشاره شد، عوامل زیادی بر قیمت تمام شده یک سامانه هواساز تاثیرگذارند، علاوه بر موارد اشاره شده در این مقاله، متغیرهای زیاد دیگری نیز ممکن است بر قیمت هواساز تاثیر گذار باشند که بررسی همه موارد ممکن است امکانپذیر نباشد. لیست زیر قیمت حدودی برخی از هواساز ها را بر حسب ظرفیت کاری نشان می‌دهد.

ردیفظرفیت هوادهی (CFM)قیمت (تومان)
12000-3000142.000.000
22800-4200167.000.000
34000-6000213.000.000
48000-12000321.000.000
514000-21000448.000.000
616000-24000530.000.000
720000-30000650.000.000
828000-42000843.000.000
932000-48000947.000.000
1035000-520001.114.000.000

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای فن های مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند ، جهت اطلاع از موجود بودن فن های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره های زیر(بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

تلفن: 58949-021 داخلی 170

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com

فرم درخواست قیمت

فرم درخواست قیمت محصول

"(ضروری)" indicates required fields