Uncategorized @fa

فن صنعتی مورد نیاز تهویه در صنایع نساجی روز 9 اردیبهشت 1403

فن صنایع نساجی

فن صنعتی مورد نیاز تهویه در صنایع نساجی

 

صنعت نساجی یکی از قدیمی‌ترین صنایع موجود در تاریخ زندگی انسان‌هاست. با رشد و پیشرفت فناوری، صنایع نساجی از کارگاه هایی که در آن ها همه چیز به صورت دستی و توسط نیروی انسانی انجام می‌شد، به کارخانه هایی تبدیل شدند که در آن ها همه چیز توسط ربات‌های هوشمند مجهز به کامپیوتر انجام می‌شود. تولید پارچه مراحل زیادی از برداشت پنبه خام در مزارع تا بافت پارچه دارد. به کمک پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات مدرن، کیفیت نهایی محصولات تولید شده افزایش یافته و این در حالی است که قیمت تمام شده محصولات کاهش داشته است.

اهمیت فن در تهویه کارخانه های نساجی

فن صنعتی که در یک کارخانه نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد یک قطعه بسیار مهم در امر تولید پارچه می‌باشد. از آنجایی که بخش زیادی از مراحل تولید پارچه در کارخانه صورت می‌گیرد، انتخاب فن مناسب یکی از مهمترین مراحل در امر طراحی سیستم تهویه یک کارخانه نساجی است.

در کارخانه های نساجی موارد بسیاری تولید می‌شوند. با اینحال این کارخانه ها ضایعات بسیاری هم دارند. به همین دلیل است که این صنعت تا حد زیادی وابسته به انواع فن صنعتی به منظور انجام فرآیندهایی نظیر حذف ضایعات، کنترل میزان رطوبت، خشک کردن نخ و پارچه ها و… دارد. در این مقاله به نقش انواع فن صنعتی مورد استفاده در کارخانه های تولید پارچه و اهمیت آن ها پرداخته شده و سپس چندین فن آلمانی از یکی از برترین تولیدکنندگان فن صنعتی آلمانی در جهان (شرکت Ebm) معرفی و بررسی شده‌اند.

فرآیند حذف ضایعات

همانطور که اشاره شد، در کارخانه های تولید پارچه مقدار زیادی ضایعات در کنار محصولات اصلی تولید می‌شود. مواردی همچون ذرات پارچه، خاک، پرز، تکه های نخ و… جزئ این موارد هستند. وجود این ضایعات می‌تواند برای سلامت کارکنان حاضر در محیط خطر آفرین باشد و همچنین وجود این ذرات در محیط کارخانه می‌تواند باعث آسیب رسیدن به تجهیزات و ماشین‌آلات موجود در محیط باشد. در این مورد از انواع فن صنعتی به منظور حذف این آلودگی ها از محیط استفاده می‌شود. با استفاده از فن صنعتی (فن آکسیال یا فن سانتریفیوژ) می‌توان یک محیط با فشار هوای منفی ایجاد کرد و سپس آلودگی های موجود در محیط را خارج کرد. به این منظور انواع فن صنعتی باید در موقعیت های استراتژیک در محیط تولید قرار گیرند تا با ایجاد یک جریان، آلودگی های حاضر در محیط را از آن خارج کنند. این جریان هوا می‌تواند آلودگی ها را وارد یکی سیستم جمع‌آوری کند. استفاده از انواع فن صنعتی در کارخانه های تولید  پارچه نه تنها باعث افزایش ایمنی سلامت کارکنان حاضر در محیط می‌شود بلکه با کاهش ریسک خرابی تجهیزات، باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری نیز می‌شود.

کنترل میزان رطوبت

در تولید پارچه، کنترل مقدار رطوبت در برخی از مراحل تولید، می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت محصول نهایی داشته باشد. میزان رطوبت بالا می‌تواند باعث شود که تار و پود پارچه به هم بچسبند که این امر باعث کاهش کیفیت محصول نهایی شده و یا ممکن است باعث شود تا میزان ضخامت بافت در نقاط مختلف پارچه یکسان نباشد. از سوی دیگر، میزان کم رطوبت ممکن است باعث افزایش مقدار الکتریسیته ساکن شود که این مورد باعث می‌شود تا کار با نخ و پارچه سخت شود. از انواع فن صنعتی به منظور کنترل میزان رطوبت محیط تولید پارچه می‌توان استفاده کرد. فن صنعتی می‌تواند با کنترل گردش هوا در محیط، میزان رطوبت آن را در حد مطلوب جهت بافت پارچه نگه دارد. فن صنعتی به همراه سیستم های رطوبت زا و یا رطوبت زدا می‌تواند امر کنترل رطوبت محیط را به راحتی انجام دهد. همچنین استفاده از فن صنعتی به منظور کنترل رطوبت هوای محیط کارخانه می‌تواند به سیستم تهویه مطبوع کارخانه کمک کند و هوای مطبوع تولید شده توسط هواسازها را در محیط کارخانه منتشر کنند.

خشک کردن

فرآیند خشک کردن یک مرحله ضروری در تولید پارچه است. وجود رطوبت در محصول نهایی (پارچه) می‌تواند باعث ایجاد قارج و کپک، ایجاد بوی نامطبوع و حتی کوتاه شدن پارچه شود. از انواع فن صنعتی به منظور گردش هوا و حذف رطوبت در فرآیند خشک کردن، استفاده می‌شود.

در فرآیند خشک کردن، فن صنعتی باعث ایجاد یک جریان هوای پرسرعت می‌شود که به حذف رطوبت از سطح پارچه کمک می‌کند.

فن صنعتی آلمانی شرکت ebm

انواع فن صنعتی نقش مهمی در صنایع نساجی بازی می‌کنند. از حذف آلودگی ها و ضایعات گرفته تا فرآیند خشک کردن، فن صنعتی یکی از کلیدی‌ترین اجزاء در کارخانه ها و صنایع نساجی می‌باشد. شرکت ebm papst یک شرکت پیشرو در زمینه تولید انواع فن صنعتی آلمانی (فن صنعتی آلمانی رادیال، فن صنعتی آلمانی آکسیال و…) می‌باشد. انواع فن صنعتی آلمانی عرضه شده توسط شرکت Ebm papst دارای بالاترین کیفیت و استانداردهای روز دنیا می‌باشند. در ادامه متن به معرفی و بررسی چند فن آلمانی تولید شده توسط شرکت Ebm پرداخته شده است.

فن صنعتی آلمانی S4D630CD0111 یک فن صنعتی آلمانی از نوع آکسیال (فن محوری) است که قطر آن برابر با 630 میلیمتر است. الکتروموتور مورد استفاده در این فن صنعتی آلمانی سه فاز بوده و دارای چهار قطب می‌باشد. سرعت نامی فن صنعتی آلمانی S4D630CD0111 برابر با RPM 1320 بوده و میزان ماکزیمم هوادهی آن (در فشار صفر پاسکال) برابر با m3/h 19890 می‌باشد.

لینک خرید فن صنعتی آلمانی مدل S4D630CD0111 از وب‌سایت فروشگاه تهویه توس.

فن آلمانی مدل W3G800KU2103 یک فن صنعتی آلمانی از نوع آکسیال است که در اندازه 80 سانتیمتر (قطر فن) طراحی و تولید شده است. این فن صنعتی آلمانی از الکتروموتوری سه فاز و مجهز به تکنولوژی GreenTech EC بهره می‌برد که به دلیل بهینه بودن آن از نظر مصرف انرژی، در صورت استفاده از آن در تجهیزات، هزینه‌های نهایی کاهش می‌یابد.

لینک خرید فن صنعتی آلمانی مدل W3G800KU2103 از وب‌سایت فروشگاه تهویه توس.

فن صنعتی آلمانی از نوع آکسیال مدل S4D710AF0101 یک فن سه فاز AC است که به دلیل اینکه از الکتروموتوری 4 قطب بهره می‌برد، دارای سرعت نامی 1350 دور بر دقیقه می‌باشد که به همین دلیل این فن آلمانی جزء انواع فن سردخانه‌ای دسته‌بندی می‌شود. توان این فن صنعتی آلمانی برابر با 2380 وات است و بیشینه هوادهی آن در فشار صفر پاسکال برابر با 20740 متر مکعب بر ساعت ثبت شده است.

فن 710AF آلمانی Ebmpapst

لینک خرید فن صنعتی آلمانی مدل S4D710AF0101 از وب‌سایت فروشگاه تهویه توس.

فن صنعتی آلمانی از نوع محوری مدل W6D800GD0101 یکی از شناخته‌ترین مدل های فن آلمانی در بازار ایران است که با اندازه قطر 800 میلمیتر طراحی و ساخته شده است. این فن آلمانی جزء انواع فن کندانسوری دسته‌بندی می‌شود. توان فن صنعتی آلمانی W6D800GD0101 برابر با 1940 وات بوده و سرعت نامی آن طبق اطلاعات مندرج در کاتالوگ محصول برابر با 880 دور بر دقیقه است.

  فن آکسیال 80 ای بی ام آلمانی سه فاز

لینک خرید فن صنعتی آلمانی مدل W6D800GD0101 از وب‌سایت فروشگاه تهویه توس.

فن آلمانی مدل K3G500PB2461 یک فن صنعتی آلمانی از نوع سانتریفیوژ (پلاگ فن) بوده که اندازه‌ قطر آن برابر با 50 سانتیمتر می‌باشد. این فن صنعتی آلمانی دارای تکنولوژی EC بوده و توانی برابر باkW  4.2 دارد. فن آلمانی مدل K3G500PB2461 جزء پلاگ فن‌ها دسته‌بندی شده و به همین دلیل مناسب استفاده در انواع هواسازها می‌باشد.

  فن آلمانی مدل K3G500PB2461 فن رادیال ebm  

لینک خرید فن صنعتی آلمانی مدل K3G500PB2461 از وب‌سایت فروشگاه تهویه توس.

فن صنعتی آلمانی مدل K3G560PC0405 یک فن سانتریفیوژ صنعتی است که قطر پروانه ای برابر با 56 سانتیمتر دارد. الکتروموتور مورد استفاده در فن صنعتی آلمانی K3G560PC0405 توان 5 کیوواتی داشته و بیشینه سرعت آن به  1760 دور بر دقیقه می‌رسد. همچنین فن آلمانی K3G560PC0405 دارای تکنولوژی GreenTech EC بوده که آن را تبدیل به مورد مناسبی جهت استفاده در انواع هواساز و سیستم های تهویه مطبوع می‌کند. طبق اطلاعات مندرج در کاتالوگ فن صنعتی آلمانی K3G560PC0405، میزان هوادهی این فن برابر با 21265 متر مکعب بر ساعت ثبت شده است.

  K3G560PC0405 یک فن سانتریفیوژ فن صنعتی آلمانی  

لینک خرید فن صنعتی آلمانی مدل K3G560PC0405 از وب‌سایت فروشگاه تهویه توس.

 

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای انواع فن آلمانی مورد نیاز برای بازار ایران را موجود می کند، جهت اطلاع از موجود بودن انواع فن آلمانی شرکت ebm و همچنین قیمت سایر محصولات لطفا با شماره های زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com

مقالات مرتبط