Uncategorized @fa

فن سانتریفیوژ نیکوترا

فن سانتریفیوژ نیکوترا

فن سانتریفیوژ نیکوترا

 

شرکت ایتالیایی نیکوترا

شرکت نیکوترا یک شرکت ایتالیایی است که کار خود را در سال 1980 میلادی و با تولید انواع فن سانتریفیوژ (فن رادیال) شروع کرد. در سال 2005 میلادی شرکت آلمانی Gebhardt Ventilatoren توسط نیکوترا خریداری شد تا این شرکت ایتالیایی فعالیت خود را در زمینه تولید انواع فن صنعتی مورد نیاز صنایع تهویه مطبوع را آغاز نماید. در این مقاله به بررسی چند مدل از انواع فن تولید شده توسط شرکت نیکوترا (فن رادیال، فن سقفی، اگزاست فن و…) پرداخته می شود.

توجه: قبل از مطالعه این مقاله باید در نظر داشت که از آنجایی که در بازار ایران به انواع فن سانتریفیوژ، به اشتباه فن رادیال گفته می شود و به دلیل اینکه این نام از نام «فن سانتریفیوژ» مرسوم تر است، در این مقاله نیز از نام «فن رادیال» به جای «فن سانتریفیوژ» استفاده شده است.

 

محصولات شرکت نیکوترا

همانطور که پیشتر گفته شد، شرکت نیکوترا بازه وسیعی از انواع فن رادیال صنعتی را تولید می کند. انواع فن رادیال تولید شده توسط شرکت نیکوترا کاربری های مختلفی نظیر استفاده به عنوان فن اصلی سیستم های تهویه، فن رادیال مورد نیاز در هواسازها، اگزاست فن رادیال، فن رادیال سقفی، فن تخلیه دود و…. استفاده می شود.

انواع فن رادیال مورد استفاده در سیستم های تهویه

مدل های مختلف فن تولید شده توسط شرکت نیکوترا با توجه به خصوصیاتی که دارند، به چهار دسته کلی زیر تقسیم می شوند:

  • پلاگ فن
  • فن رادیال
  • فن رادیال با تسمه و پولی
  • فن رادیال Hybrid Direct Drive

فن رادیال (پلاگ فن) سری RLM Evo

این سری فن از نوع فن رادیال بکوارد می باشد. طبق گفته شرکت نیکوترا، این سری فن رادیال دارای بیشترین بازده عملکردی در میان انواع مختلف پلاگ فن می باشد. انواع فن رادیال سری RLM Evo دارای قابلیت های زیادی به منظور بهبود عملکرد خود هستند. مواردی همچون: 1-شکل جدید طراحی تیغه های فن رادیال باعث افزایش راندمان و کارایی کلی فن می شود. 2-طراحی جدید پره ها در این سری فن رادیال باعث شده تا در سرعت های بالاتر این فن عملکرد باثباتی داشته باشد. 3-عملکرد کم سروصدا با توجه به طراحی جدید پره ها 4-همچنین سری فن رادیال RLM Evo به نحوی طراحی شده اند که به راحتی می توان آن ها را جایگزین فن های قدیمی کرد.

فن رادیال (پلاگ فن) سری RLM Evo

فن رادیال سری COPRA

سری فن رادیال COPRA نیکوترا از سه جزء اصلی موتور، پره و سیستم کنترل یکپارچه تشکیل شده است. ترکیب این سه جزء به نحوی است که طراحی کلی سری فن رادیال COPRA به صورت کامپکت بوده و در حالیکه کمترین میزان فضا را اشغال می‌‌کند، بیشترین بازده عملکرد و توان را ارائه می دهد. الکتروموتور کامپکت مورد استفاده در این سری از فن رادیال علاوه بر اینکه فضای زیادی اشغال نمی کند، باعث اختلال در جریان هوای ورودی به فن نیز نمی شود. برخی از مشخصه های فن رادیال سری COPRA عبارتند از:

  • الکتروموتور با روتور داخلی مجهز به تکنولوژی EC و بازدهی بالا
  • سیستم الکترونیکی یکپارچه
  • جریان هوا تا 28000 متر مکعب بر ساعت
  • ماکزیمم فشار تا 2000 پاسکال
  • نصب سریع و آسان

فن رادیال سری COPRA

1. فن رادیال از نوع اگزاست فن سقفی

یکی دیگر از تولیدات شرکت نیکوترا، انواع فن سقفی می‌ باشند که بر روی بام ساختمان ها و به منظور استخراج هوای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

فن رادیال از نوع اگزاست سقفی مدل RDME genovent

سری فن رادیال RDME genovent به صورت اختصاصی به منظور استفاده در شرایط محیطی سخت، طراحی شده اند. بدنه این سری فن رادیال از آلومینیوم مقاوم در برابر خورندگی ساخته شده است. استفاده از فن رادیال سقفی RDME مزایای دیگری نیز دارد. مواردی همچون:

  • کیفیت بالای بدنه فن رادیال از خرابی آن جلوگیری کرده و همچنین از تلفات گرمایی می کاهد
  • فاصله زمانی زیاد بین دوره های تعمیر و نگهداری
  • نصب سریع و راحت و بدون نیاز به ابزار خاص

فن رادیال از نوع اگزاست سقفی مدل RDME genovent

2.سیستم های اتاق تمیز

شرکت نیکوترا به منظور پاسخگویی به نیازهای بازار و صنایعی که در آن ها از اتاق های تمیز استفاده می شود، دست به تولید انواع فن رادیال مجهز به فیلتر Filter Fan Unit (FFU) نموده است. قلب یک سیستم FFU یک موتور پروانه (فن رادیال) می باشد. تمامی قطعات این فن سانتریفیوژ (فن رادیال) نظیر نازل هوای ورودی، پره ها، موتور و… به نحوی طراحی و ساخته شده اند که بیشترین هماهنگی را با یکدیگر داشته باشند. 

3.اگزاست فن دود

این نوع از انواع فن رادیال اگزاست بیشتر به منظور استفاده در فضاهای بسته نظیر پارکینگ های زیرزمینی و زیرگذرها به کار می روند.

جت فن سری RGM از سری اگزاست فن مخصوص خارج کردن دود می باشند که مناسب کار در ساختمان های زیرزمینی هستند. برخی از مزایای آن ها عبارتند از:

  • استفاده همزمان به عنوان فن استخراج دود و یا فن تهویه
  • انعطاف بالا در نصب و پوشش دهی همه نقاط
  • حذف کانال های و کاهش هزینه ها و فضای اشغال شده
  • مجهز به سایلنسر به جهت کاهش میزان سروصدا به هنگام کار
  • توانایی تحمل استخراج دود و گازهای داغ تا دمای 300 درجه سلسیوس به مدت 120 دقیقه

جت فن سری RGM

فن رادیال ebm در ایران

هولدینگ تهویه توس با بیش از 30 سال تجربه موفق در حوزه مشاوره، اجرا و فروش محصولات تهویه مطبوع خانگی و صنعتی، یک نام معتبر و مورد اعتماد برای تمامی فعالان در این صنعت است. ما با رویکردی نو، همواره تلاش می‌کنیم تا راهکارهای به‌روز و مطابق با آخرین تغییرات در دنیای مهندسی را به مشتریان خود ارائه دهیم.

به عنوان تنها نماینده شرکت برجسته جهانی مانند ebm-papst در ایران، هولدینگ تهویه توس دریچه‌ای است برای برقراری ارتباط با این شرکت. ارتباط ما با سورس اصلی تامین انواع فن صنعتی در خاورمیانه (نمایندگی دبی)، به مشتریان عزیز امکان می‌دهد تا اطلاعات به‌روز درباره تمامی محصولات شرکت آلمانی ebm-papst را دریافت کنند. برخی از مزایای خرید فن صنعتی از هولدینگ تهویه توس عبارتند از:

  • خرید از نمایندگی رسمی ebm در خاورمیانه: به عنوان یکی از نمایندگان رسمی شرکت آلمانی ebm-papst در دبی، هولدینگ تهویه توس امکان خرید مستقیم محصولات ebm را از نمایندگی رسمی فراهم می‌کند. این امر به خریداران محترم در ایران این امکان را می‌دهد تا محصولات مورد نیاز خود را از نمایندگی رسمی شرکت ebm در خاورمیانه تهیه کنند.
  • بهره‌برداری از انواع فن صنعتی ebm: شرکت آلمانی ebm-papst یکی از بزرگترین و برترین تولیدکنندگان فن صنعتی و تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در جهان است. با انتخاب محصولات با کیفیت ebm، شما به عنوان خریدار محترم، می‌توانید از مزایای آن‌ها بهره مند شوید. فن‌های صنعتی شرکت ebm دارای کیفیت ساخت بالا هستند و در ساخت آن‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است.

لطفاً توجه داشته باشید که مزایای ذکر شده تنها برای خریداران محترمی فراهم می‌شود که فن ebm خود را از سورس اصلی فن شرکت ebm در ایران (هولدینگ تهویه توس) خریداری کرده باشند. در صورت خرید فن ebm  از تأمین‌کنندگان دیگر و منابع غیررسمی، هیچ‌کدام از مزایای ذکر شده برای شما قابل اعمال نخواهد بود.

 

 

 

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای فن های مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند، جهت اطلاع از موجود بودن فن های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره های زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com