Uncategorized @fa

لوازم جانبی فن های شرکت ebm

لوازم جانبی فن های شرکت ebm

لوازم جانبی فن ها:

فن ها اجزاء مکانیکی و الکتریکی متفاوتی دارند. هرکدام از این اجزاء بخشی از فرآیند هوادهی را پشتیبانی می کنند. در این مجال هر یک از این اجزاء شرح داده می شوند. شناخت متعلقات فن می تواند به محافظت و تداوم عملکرد مناسب آن و افزایش طول عمر هر قطعه کمک کند. از آنجا که امکان آسیب به بخش های مختلف فن ها وجود دارد، خواه این آسیب ها باعث صدمه فیزیکی به فن شود و خواه باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن شود، وجود لوازم جانبی یا اکسسوری(Accessories) از آیتم هایی است که به هنگام خرید فن، اهمیت ویژه ای دارد. از این رو شرکت مهر تهویه توس این امکان را برای مشتریان محترم فراهم آورده است تا بتوانند بعضی از این قطعات را به صورت مجزا تأمین کرده و نیاز خود را مرتفع کنند.

پره یا پروانه (Blade or impeller): درصورتیکه پره ها که یکی از اصلی ترین اجزاء فن محسوب می شوند، از نظر فیزیکی از شکل اولیه و آیرودینامیکی خود خارج شوند، کیفیت عملکرد فن بطور محسوسی افت می کند. محافظت از پره ها عموماً توسط حفاظ فن صورت می گیرد. حفاظ (Guard grille): حفاظ یا گارد گریل که در بازار فروش فن ها، به توری نیز معروف است، برای پیشگیری از ورود اجسام خارجی، محافظت از قطعات و افزایش سطح ایمنی بر روی فن ها تعبیه می شود. برای مشتریان محترم این امکان فراهم شده است که حفاظ را بصورت جداگانه تهیه و روی فن نصب کنند. وجود حفاظ بر روی فن های حفاظ دار یا نصب حفاظ بر روی آن دسته از محصولات که فاقد این قطعه هستند، عمر طولانی تر فن را در پی دارد. حفاظ می تواند به سادگی و با اتصالات محکم و با اطمینان بالا نصب شود. این شرکت قادر است این قطعه را به عنوان یکی از لوازم جانبی به فروش برساند.
حفاظ فن گارد گریل

حفاظ فن گارد گریل

 

جعبه تقسیم (Termina box):

جعبه تقسیم یا ترمینال باکس، قطعه ایست که برای ایجاد انشعاب الکتریکی در بعضی از تجهیزات برقی وجود دارد. در سال­های دور، برای اینکه اتصالات برقی از دید کاربران پنهان شود و زیبایی ظاهری دستگاه تأمین شود از جعبه تقسیم استفاده می­شده است. اما امروزه قرار دادن آن بر روی بخش برقی دستگاه یا تجهیز ضروری به نظر می­رسد. زیرا وجود آن کمک می­کند تا شرایط محیطی از قبیل گرد و غبار، حرارت زیاد و رطوبت، کارکرد فن را تحت­الشعاع قرار ندهد. همچنین احتمال اتصالی به دلیل تماس با بخش­های دیگر به حداقل می­رسد. در حال حاضر جعبه تقسیم با شکل‌ها و مشخصات متفاوتی تولید می‌شود که برای کاربرد خاصی مناسب هستند. در صورت نیاز به این قطعه، برای افزایش سطح ایمنی، توصیه می­شود از نوع اصلی (اورجینال) آن استفاده شود. شرکت مهر تهویه توس، جعبه تقسیم را نیز بصورت قطعه یدکی در اختیار دارد.

 
جعبع تقسیم لوازم جانبی فن ای بی ام

جعبع تقسیم لوازم جانبی فن ای بی ام

  قاب(Frame): هدف از تعبیه قاب، سهولت در نصب فن می­باشد. این امکان وجود دارد که قاب با ابعاد سفارش داده شده و متناسب با نیاز مشتری تأمین شود. اسامی دیگر آن inlet nozzle (اینلت نازل) یا طوقه نیز می باشد.  
قاب فن یا طوقه

قاب فن یا طوقه

دیفیوزر(Diffuser) یا اکو تاپ: یکی از اهداف از نصب دیفیوزر بر روی فن­ها، این است که جریان هوا را در مسیر دلخواه هدایت کند. همچنین دیفیوزر با کاهش اتلاف انرژی ناشی از تخلیه جریان هوا، عملکرد فن را بهبود می­بخشد. با تعبیه دیفیوزر، آشفتگی جریان ورودی (بخش ساکشن فن) کاهش می­یابد. که باعث کاهش صدا وبهبود عملکرد فن در مدلهای متفاوت در فن ها می شود. یکی از دیفیوزرهای کاربردی که توسط شرکت  ebm ( ای بی ام ) بر روی انواع هواکش صنعتی نصب می شود دیفیوزر اکسی تاپ ( AxiTop ) است که در بازار به اکوتاپ نیز معروف است معمولا از این قطعه جانبی برای کاهش سر و صدای فن صنعتی استفاده می شود. اگرچه کاربردهای دیگر آن نیز مطرح است مانند افزایش راندمان عملکردی مجموعه الکتروفن و … .  معمولا اکو تاپ یا همان اکسی تاپ بر روی فن های با قطر بزرگتر پره ( پروانه )  مانند فن 800 یا همان فن 80  نصب می شود( منظور از این مدل فن همان هواکش محوری مدل 80 سانتی متر  است ).  برای اطلاعات بیشتر به بروشور دیفیوزر با لینک “فن محوری با دیفیوزر یکپارچه ” مراجعه بفرمایید. 
دیفیوزر یا اکسی تاپ اکوتاپ سایلنسر

دیفیوزر یا اکسی تاپ اکوتاپ سایلنسر

  هدایت کننده جریان (Flow Grid): جهت حذف جریان هوای مغشوش در فن ها که باعث ایجاد سر و صدای اضافه در فن ها و کاهش عملکرد فن می شود ، هدایت کننده جریان به عنوان یک نوع از لوازم جانبی مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله از به وجود آمدن گردابه هایی در جریان جلوگیری می کند. برای مطالعه بیشتر می توانید به بروشور ” همه چیز درباره FlowGrid ” مراجعه فرمایید. 
جهت دهنده جریان flow grid لوازم جانبی

جهت دهنده جریان flow grid لوازم جانبی