Uncategorized @fa

فن هوشمند در صنعت تهویه مطبوع و لیست قیمت چند فن هوشمند صنعتی

انواع فن هوشمند صنعتی

فن هوشمند در صنعت تهویه مطبوع و لیست قیمت چند فن هوشمند صنعتی

   

زنجیره تامین غذایی

سرمایش متداوم و بدون وقفه محصولات در سوپرمارکت ها و انبارها یک امر اساسی به شمار می رود. این سرمایش یکنواخت از حفظ کیفیت محصولات اطمینان حاصل می نمایند. انواع فن هوشمند صنعتی در این مرحله هم در سرمایش یخچال ها و قفسه های سوپرمارکت ها و فروشگاه ها و هم در سیستم های تهویه موجود در ساختمان های فروشگاه ها، نقش اساسی بازی می کنند.

به هنگام انتخاب یک فن صنعتی هوشمند مناسب به منظور خنک سازی سوپرمارکت ها، علاوه بر کمترین میزان مصرف انرژی، ضریب اطمینان بالای تجهیزات مورد استفاده نیز یک نکته کلیدی می باشد که باید مد نظر گرفته شود. در صورتیکه در سیستم های خنک کننده سوپرمارکت ها مشکل و نقصی به وجود بیاید، باید بتوان در کمترین زمان ممکن آن را شناسایی و برطرف نمود تا از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری شود. استفاده از انواع فن هوشمند صنعتی مجهز به تکنولوژی هوشمند GreenTech EC باعث می شود تا اطلاعات ارزشمندی از فن به هنگام کار کردن بدست آید. بدین ترتیب با استفاده از دیتا و اطلاعات واقعی بدست آمده از شرایطی که فن هوشمند در آن فعالیت می کند، می توان تعمیر و نگهداری فن را هوشمندانه تر انجام داد و علاوه بر این، با توجه به سطح بالای بهینه بودن مصرف انرژی در انواع فن هوشمند EC، این سطح بالای بهینه بودن، باعث کاهش چشمگیر هزینه ها نیز می شود.

پایش مداوم تمامی فرآیندهای سرمایش در یک سوپرمارکت باعث ایجاد یک پایه و اساس برای نگهداری پیشگویانه می شود. این به این معنی است که مشکلات قبل از اینکه به مرحله خرابی کامل تجهیز برسند، مشخص شده و عملیات تعمیر و نگهداری قبل از توقف کامل سامانه صورت می گیرد. مدیران صنایع و همچنین شرکت های تعمیر و نگهداری نیز از این امر بهره مند می شوند؛ زیرا در اینصورت دیگر نیازی به انجام عملیات تعمیر و نگهداری به صورت متداوم نیست که باعث کاهش هزینه ها می شود.

فن صنعتی هوشمند

پایش وضیعت فن هوشمند به صورت مداوم

آخرین نسل از فن صنعتی هوشمند تولید شده توسط شرکت ebm-papst توانایی انتقال 200 داده به صورت همزمان را به سیستم های کنترلی دارند که از این اطلاعت می توان در محاسبات ابری نیز استفاده کرد. این قابلیت باعث بدست آمدن اطلاعت ارزشمندی در مورد عملکرد فن هوشمند (انواع فن کامپکت هوشمند گرفته تا انواع فن محوری صنعتی هوشمند در سایزهای بزرگتر مورد استفاده در سیستم های تهویه مطبوع) می شود. به عنوان مثال، از این اطلاعات بدست آمده می توان به منظور محاسبه مدت زمان باقیمانده تا انجام سرویس دوره ای بعدی فن صنعتی هوشمند استفاده نمود. دمای محیطی، تغییرات نقطه عملکرد فن هوشمند صنعتی، جریان هوای خروجی از فن هوشمند صنعتی، سرعت و لرزش های ناشی از بار نا متعارف بر روی فن هوشمند صنعتی، از جمله مواردی هستند که مورد بررسی قرار می گیرند. بدین ترتیب، با بررسی این اطلاعات، پیش از خرابی کامل فن هوشمند می توان آن را تعمیر کرد.

همچنین در سردخانه ها و چیلرها، با سرد تر شدن دمای محیطی امکان یخ زدگی پره های روی روتور فن صنعتی (فن سردخانه ای) وجود دارد. در صورت پایش مداوم فن هوشمند صنعتی و دریافت اطلاعات از آن، کارگران بخش تعمیر و نگهداری می توانند از این موضوع با خبر شده و قبل از وارد شدن خسارت جبران ناپذیر به فن صنعتی هوشمند، از آن جلوگیری کنند.

فن هوشمند

کشاورزی عمودی در پاسخ به تغییرات آب و هوایی

کشاورزی عمودی یک راهکار جدید و پیشرفته به منظور پاسخگویی به نیازهای غذایی است که مزایای زیادی دارد. از آن جایی که سیستم های کشاورزی عمودی در تمام طول سال فعال هستند، به نسبت سیستم های کشاورزی مرسوم، بازده بیشتری داشته و محصول بیشتری تولید می کنند. در کشاورزی عمودی، وجود یک سیستم تهویه هوشند، بهینه و کارآمد، جزء موارد ضروری به شمار می رود. انواع فن صنعتی هوشمند، سیستم های محرکه و سیستم های کنترلی تولید شده توسط شرکت ebm-papst از اینکه گیاهان شرایط مساعدی برای رشد و تولید محصول داشته باشند، اطمنیان حاصل می کنند.

در سالیان گذشته، بسیاری از متخصصان و افراد فعال در صنعت کشاورزی و غذا، تلاش کرده اند تا به حل مشکل تامین غذا بپردازند. پر واضح است که به منظور تامین غذای جوامع در حال توسعه (Developing Countries)، باید از منابع موجود در بهینه ترین حالت ممکن استفاده نمود. در سیستم های کشت عمودی، گیاهان به صورت عمودی و بر روی یکدیگر در محیط هایی مانند ساختمان ها، گلخانه ها و یا حتی درون قفسه های فروشگاه ها که همگی آن ها مجهز به سیستم تهویه مطبوع مناسب هستند، کشت می شوند.

در چنین سیستم هایی، علاوه بر تامین نور مناسب جهت رشد و نمو گیاهان، به سامانه های تهویه مطبوع مناسب هم نیاز است. چنین سیستمی در صورتی موفق است که نور مناسب، مواد مغذی، تهویه، دما و رطوبت مناسب برای آن تامین شوند.

متخصصین تولید و طراحی فن و موتور در شرکت ebm-papst مدت ها است که در حال کار کردن بر روی این موضوع هستند. نتیجه کار آن ها، تولید انواع فن صنعتی هوشمند و بهینه است که می توانند در بسیاری از موارد به کار گرفته شوند.

کشاورزی عمودی

 سیستم تهویه مطبوع بهینه

به منظور انجام عمل تهویه مطبوع، روش های متعدد و گوناگونی وجود دارد. سیستم تهویه تونلی، هوا را در سرتاسر ساختمان انتقال می دهد. هرچند، سیستم های تهویه هوای مرکزی نیز وجود دارند که معمولا بر روی بام ساختمان ها نصب شده و وظیفه آن ها انتقال هوا به طبقه ها و یا گیاهان بخصوصی از طریق لوله و سیستم کانال هوا می باشد. در چنین سیستم هایی به چندین مدل فن صنعتی هوشمند نیاز است.

  • فن صنعتی آکسیال هوشمند

انواع فن آکسیال هوشمند (فن صنعتی هوشمند) توانایی انقال جریان هوای زیاد تا 65000 متر مکعب بر ساعت را داشته و در فشارهای بالا (تا 1500 پاسکال) نیز عملکرد قابل اطمینانی دارند. انواع فن صنعتی هوشمند به منظور انتقال جریان هوا در تونل ها مناسب هستند و همچنین وسایل جانبی زیادی نظیر گارد گریل (توری محافظ)، دمپر و… برای این نوع از فن هوشمند وجود دارد تا بتوانند در بهینه ترین حالت ممکن کار کنند. انواع فن هوشمند آکسیال با الکتروموتور DC و AC تولید شده اند تا پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند.

  • فن صنعتی سانتریفیوژ هوشمند (فن رادیال هوشمند)

در فشارهای بالا (تا 5200 پاسکال)، انواع فن رادیال هوشمند بسیار مناسب بوده و می توانند جریان هوایی تا میزان 30000 متر مکعب بر ساعت داشته باشند. انواع هواکش سانتریفیوژ یا فن رادیال هوشمند در مدل های مختلف بکوارد و فوروارد طراحی و تولید شده اند.

فن صنعتی سانتریفیوژ هوشمند

سیستم های خنک کننده خودروهای برقی

مسافت طی شده پس از هر بار شارژ و همچنین تعداد شارژ شدن خودروی برقی در مدت زمانی مشخص، دو مورد از مهمترین مشخصه های خودروهای برقی می باشند.

خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهایی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند، تا حد خیلی زیادی به حفظ محیط زیست کمک می کنند. برخی از منابع انرژی های تجدید پذیر عبارتند از: باد، آب، فوتوولتائیک و هیدروژن. در حال حاضر، ایستگاه های شارژ به منظور شارژ باتری های انواع خودروهای الکتریکی نظیر ماشین های سواری، کامیون ها، اتوبوس ها و… در اندازه ها و ظرفیت های مختلف ساخته شده‌اند و در برخی از مواقع این ایستگاه ها به منظور جبران نوسانات خروجی، به باتری مجهز می شوند. عمل شارژ باتری های خودروهای الکتریکی و همچنین شارژ و تخلیه شدن باتری های ایستگاه های شارژی، باعث تولید گرمای زیادی شده که در صورتیکه این بار گرمایی برطرف نشود ممکن است مشکلاتی بوجود آید.

تهویه با بازده بالا

به منظور دفع بهینه گرما در ایستگاه های شارژی، باید از چندین روش خنک سازی استفاده نمود. انواع فن هوشمند از نوع کامپکت به این منظور استفاده می شوند. انواع فن کامپکت هوشمند بهینه در سایزها و ظرفیت های مختلف، به راحتی در مکان هایی مانند ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی به کار گرفته می شوند تا گرمای ایجاد شده در باتری ها را دفع کنند.

فضای داخلی یک ایستگاه شارژ سریع (Quick-charge station) و قطعات و سیستم های الکترونیکی آن معمولا با استفاده از هوا خنک می شوند. بدین منظور از انواع فن هوشمند نظیر: فن سانتریفیوژ هوشمند (فن رادیال هوشمند)، فن آکسیال هوشند (فن محوری هوشمند) و مدل های مختلف فن کامپکت هوشمند با توان ها و هوادهی های مختلف با توجه به نیاز، استفاده می شود.

انواع فن هوشمند مورد استفاه در اندازه هایی از 25 تا 910 میلیمتر (قطر پره) و توانی بین 0.2 وات تا 4.6 کیلووات تولید می شوند که مناسب خنک کردن ایستگاه های شارژ می باشند. الکتروموتورهای مورد استفاده در انواع فن هوشمند از تکنولوژی پیشرفته GreenTech EC استفاده کرده و بنابراین عملکرد بهینه ای دارند که باعث کاهش مصرف انرژی و منابع و همچنین هزینه ها می شوند. استفاده از انواع فن EC هوشمند و همچنین طراحی آیرودینامیک پره های فن هوشمند، باعث شده است تا این مدل فن هوشمند عملکردی بی سروصدا داشته باشد و همچنین نسبت به سایر انواع فن AC مرسوم، بازدهی بالاتری داشته باشند.

تهویه با بازده بالا

سری فن هوشمند AxiEco و AxiForce

سری فن هوشمند AxiEco، در حالیکه عملکرد بالایی داشته، به صورت بهینه کار می کنند و طراحی کامپکتی دارند که باعث می شود استفاده از آن ها در فضاهای کوچک آسان باشد. با قطری برابر 200 میلیمتر، سری فن هوشمند AxiEco توانایی هوادهی به میزان 1820 متر مکعب بر ساعت را دارد. سرعت این فن هوشمند کامپکت می تواند از طریق PWM و یا سیگنال آنالوگ با توجه به نیاز تنظیم شود که این امر باعث کاهش میزان سروصدای آن به هنگام کار کردن می شود.

سری فن هوشمند AxiForce نیز مناسب مکان هایی است که فشار بالایی به هنگام کار کردن در آن ها نیاز است. سری فن کامپکت هوشمند AxiForce در اندازه های 80، 120 و 170 میلیمتر تولید شده اند که توانایی رسیدن به فشار کاری 1200 پاسکال و هوادهی 650 متر مکعب بر ساعت را دارند. در ایستگاه های شارژ خودرو قطعات الکترونیکی و سایر تجهیزات به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته اند که بدین ترتیب استفاده از سری فن کامپکت هوشمند AxiForce به منظور به جریان در آوردن هوا در بین این قطعات، منطقی به نظر می رسد. نوع ویژه ای از انواع فن هوشمند AxiForce وجود دارد که مناسب شرایط محیطی نامساعد هستند و دارای درجه حفاظتی IP68 می باشند. همچنین در شرایط ویژه، امکان تجهیز این سری فن هوشمند به استاندارد ATEX می باشد.

سری فن هوشمند AxiEco و AxiForce

لیست قیمت چند فن هوشمند صنعتی

در این بخش لیست چند مدل فن صنعتی هوشمند (فن آکسیال صنعتی هوشمند و فن سانتریفیوژ صنعتی هوشمند) آورده شده اند. تمامی این مدل از فن های هوشمند از تکنولوژی پیشرفته GreenTech EC استفاده می کنند و مصرف انرژی بهنیه ای دارند.

ردیفمدل فن هوشمندنوع فن هوشمندتوان (W)قیمت فن هوشمند
1 W3G800KU2103 EC Axial Fan2900خرید از فروشگاه تهویه توس
2G3G200GN1801 EC Blower750خرید از فروشگاه تهویه توس
3K3G500PB2461 EC Centrifugal Fan4200خرید از فروشگاه تهویه توس
4 K3G560PC0405 EC Centrifugal Fan5000خرید از فروشگاه تهویه توس
5K3G560PB3161EC Centrifugal Fan4250

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای فن های مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند، جهت اطلاع از موجود بودن فن های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره های زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com