Uncategorized @fa

راهنمای خرید فن صنعتی – آنچه قبل از خرید هواکش صنعتی باید بدانید

راهنمای خرید فن صنعتی

راهنمای خرید فن صنعتی

آنچه قبل از خرید هواکش صنعتی باید بدانید

 

انتخاب صحیح هواکش صنعتی

راهنمای خرید فن صنعتی | در سیستم های صنعتی و محیط های کاری، انتخاب صحیح فن (از لحاظ اندازه، نوع، توان و …) می‌تواند نقش اساسی و کلیدی در عملکرد کلی مجموعه داشته باشد. استفاده از فن صنعتی چه در کارخانه های صنعتی و کارگاها و چه در محیط های عمومی‌تر مانند فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید باشد، باید به دقت انجام شود تا در عملکرد کلی مجموعه مشکلی ایجاد نشود.

راهنمایی خرید هواکش صنعتی

موارد مد نظر در انتخاب فن صنعتی

• اولین مرحله در انتخاب صحیح فن در یک محیط (صنعتی، تجاری، خانگی) محاسبه نیازمندی های آن محیط می‌باشد. با بررسی میزان حجم فضای محیط، می‌توان تا حد زیادی مقدار جریان هوای بهینه مورد نیاز را تعیین کرد.

• عملکرد فن های صنعتی با توجه به نوع و ساختاری که دارند، عملکرد متفاوتی دارند. انتخاب نوع فن مورد استفاده در یک محیط تا حد زیادی به نوع جریان هوای مد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال، در انواع فن سانتریفیوژ ( با نام رایج فن رادیال در بازار ایران) جهت جریان ورودی و خروجی هوا نسبت به هم عمود بوده و با یکدیگر زاویه 90 درجه دارند. همچنین انواع فن سانتریفیوژ ( فن رادیال ) جریان هوای کم تر ولی با فشار بیشتری تولید کرده و از نظر مقدار نویز و سروصدای ایجاد شده نسبت به سایر فن های مرسوم در بازار برتری دارند. و به همین دلیل استفاده از انواع فن سانتریفیوژ در دستگاه های هواساز مرسوم است. با اینحال فن های سانتریفوژ ( رادیال ) نسبت به فن های آکسیال قیمت بالاتری دارند که این نکته در طراحی سیستم تهویه مطبوع یک ساختمان باید در نظر گرفته شود.

راهنمای انتخاب هواکش صنعتی • از سوی دیگر، در انواع فن محوری، بر خلاف فن های رادیال، جهت جریان هوای ورودی و خروجی از فن تغییری نمی‌کند و در هر دو حالت، جهت جریان با روتور فن موازی است. از انواع فن محوری در مکان هایی که جریان هوای بیشتر و فشار کمتری مورد نیاز است، استفاده می‌شود. که باعث می‌شود از انواع فن آکسیال در مکان ها و ساختمان هایی که نیاز به تهویه از قسمت پنجره ها و یا دیوار ها دارند، استفاده شود. همچنین این فن ها نسبت به انواع فن سانتریفیوژ (فن رادیال) جای کمتری را اشغال کرده و از قیمت کمتری برخوردار هستند.

در ادامه این مطلب که به منظور راهنمای خرید فن صنعتی و هواکش صنعتی مورد نیاز شما نگارش شده است، به معایب یک انتخاب نادرست فن صنعتی می پردازیم.

انتخاب نادرست سایز هواکش صنعتی

در صورتیکه در سیستم های تهویه مطبوع و کارخانه های صنعتی و کارگاه ها از فن با سایز نامناسب استفاده شود، ممکن است مشکلاتی در عمکلرد کلی مجموعه ایجاد شود که برخی از آن ها در ادامه متن آورده شده‌اند.

  • مصرف بالای انرژی: باید در نظر داشت که در کارخانه ها و محیط های صنعتی، همه فرآیندها و پروسه ها نیاز به حجم هوای بالا ندارند. نرخ بالای جریان هوا ممکن است عملکرد و کارایی برخی از پروسه های صنعتی را کاهش دهد و همچنین افزایش نرخ هوادهی یک فن به معنی مصرف بیشتر انرژی آن و افزایش هزینه ها می‌باشد. بنابراین در انتخاب فن های مناسب در کارخانه ها و صنایع گوناگون، باید به این نکته توجه داشت که از انواع فن صنعتی در اندازه ها و قدرت مناسب استفاده شود.
  • عملکرد ضعیف: در برخی از کارخانه ها و کارگاه ها به منظور اطمینان از عملکرد فن و انجام پروسه، ممکن است از فن های با قدرت و سایز بیشتر استفاده شود. در چنین شرایطی فن های مورد استفاده به دلیل اینکه جریان هوای بیش از اندازه تولید می‌کنند، نمی‌توانند در بهینه‌ترین حالت ممکن خود کار کنند. نرخ جریان هوای بالا به این معنی است که کارکرد فن در شرایط پایداری نیست و در نتیجه میزان لرزش‌ها و نویز سیستم افزایش پیدا می‌کند که در بلند مدت ممکن است به سایر دستگاه ها و سیستم ها آسیب برساند و راندمان کلی مجموعه را کاهش دهد.
  • میزان نویز و لرزش بالا: همانطور که گفته شد، انتخاب فن با سایز بیش از حد ممکن است باعث افزایش سروصدا و لرزش های سیستم شود. به طور معمول، فن ها هنگامی که در بهینه‌ترین حالت خود در حال کار هستند، میزان سروصدای کمی دارند. با اینحال، انتخاب فن با سایز بیش از اندازه باعث می‌شود تا فن در بهینه‌ترین حالت خود کار نکند که این امر موجب افزایش لرزش و نویز می‌شود. به هنگامی که فن با سایز بزرگتر استفاده می‌شود، فشار کاری بر روی مجموعه سیستم فن افزایش می‌یابد که این باعث برهم خوردن بالانس مجموعه فن شده و در نهایت باعث افزایش لرزش در کانال ها، یاتاقان ها، محفظه فن و دیگر اجزای آن می‌شود.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر: فن ها مانند دیگر قسمت های سیستم های مکانیکی، به صورت منظم نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. از آنجایی که فن های با سایز بزرگتر حجم هوای بیشتری را انتقال می‌دهند و فشار کاری آن ها بالاتر است، بیشتر در معرض خراب شدن هستند. همچنین همانطور که گفته شد استفاده از فن با سایز بزرگتر باعث افزایش لرزش شده که این لزرش بیش از حد باعث کاهش عمر مفید سایر قطعات می‌شود و در نتیجه نیاز به تعویض و یا تعمیر قطعات بیشتر شده که باعث افزایش هزینه های کلی می‌شود.

فن صنعتی محوری ebm

انتخاب فن صنعتی با کیفیت نامناسب

یکی از اجزای اساسی و کلیدی در سیستم های تهویه مطبوع فن های مورد استفاده می‌باشند. استفاده از فن ها نه تنها عملکرد و راندمان کلی مجموعه را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود تا اطمینان‌پذیری کل سیستم افزایش یافته و در نتیجه از ایجاد وقفه در کارکرد پروسه جلوگیری شود. در صورتیکه از انواع فن صنعتی با برندهای متفرقه و بی‌کیفیت استفاده شود، مشکلات زیر ممکن است برای سیستم ایجاد شوند:
  1. عمکرد پر سروصدا: یکی از موارد نشان دهنده بی کیفیت بودن فن، میزان سروصدای بیش از حد فن در حین کار است. سروصدای بیش از حد فن در هنگام کار ممکن است به دلیل مواردی همچون استفاده الکتروموتور بی‌کیفیت، پره های غیر بالانس یا اتصالات بی‌کیفیت باشد.
  2. جریان هوای ضعیف: اگر در هنگام کارکرد فن به منظور تامین جریان هوای مد نظر، نیاز به افزایش سرعت فن و یا سایز آن باشد، می‌توان نتیجه گرفت که کیفیت فن مورد استفاده کم است. جریان هوای ضعیف ممکن است به دلیل استفاده از الکتروموتور بی‌کیفیت، طراحی نامناسب پره‌ها از نظر آیرودینامیکی و استفاده از توری و سبد محافظ بیش از حد ضخیم و بی‌کیفیت باشد.
  3. افزایش هزینه‌ها: در صورت استفاده از انواع فن با کیفیت پایین، نرخ خرابی سیستم افزایش می‌یابد. فن های با کیفیت کم نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری داشته و باعث می‌شوند تا کل فرآیند و پروسه‌ای که فن در آن ها استفاده می‌شود، توقف داشته باشد. بنابراین استفاده از فن بی‌کیفیت از یک سو باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شده و از سوی دیگر باعث کاهش محصولات تولیدی و کاهش سود نهایی می‌شود.
  4. مشکلات ایمنی: یکی دیگر از مواردی که به هنگام استفاده از فن های بی‌کیفیت ممکن است ایجاد شود، مشکلات ایمنی برای کارگران و افراد حاضر در محیط است. استفاده از اتصالات نامناسب، پره های غیر بالانس و متریال بی‌کیفیت ممکن است باعث رسیدن آسیب های جبران ناپذیری شود.

روش انتخاب فن صنعتی محوری

در سیستم‌های مختلف مانند تهویه مطبوع و فرآیندهای صنعتی، انتخاب صحیح فن صنعتی امری حیاتی و بسیار مهم است. تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم این انتخاب بر عملکرد و کارایی سیستم قابل توجهی دارد. یکی از جنبه‌های مهم در انتخاب فن صنعتی، تأمین نیازهای سیستم است. برای انجام این کار، باید به دقت نیازهای خنک‌کاری، تهویه و جریان هوا در سیستم را بررسی نمود.

همچنین، از جنبه‌های دیگری که باید در نظر گرفته شود، می‌توان به کارایی و راندمان فن، سطح نویز تولیدی، ابعاد و اندازه فن، مصرف انرژی و همچنین قابلیت اطمینان اشاره کرد. انتخاب فن صنعتی با کارایی بالا و همچنین حداقل میزان نویز تولیدی، برای حفظ راحتی و کیفیت محیط کار بسیار اهمیت دارد. در صنایعی که فرآیندهای حساس و پیچیده‌ای دارند، قابلیت اطمینان فن صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب فن صنعتی با قابلیت اطمینان بالا، میزان خرابی و توقف فرآیندها را به حداقل می‌رساند و تأثیر مثبتی بر بهره‌وری و عملکرد کلی سیستم دارد.

با توجه به این موارد، انتخاب فن صنعتی مناسب برای سیستم‌های مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است. توصیه ما به شما این است که پیش از انتخاب، با تیم متخصصان فنی ما در ارتباط باشید تا با توجه به نیازها و الزامات خاص شما، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مشاوره انتخاب هواکش صنعتی

درباره شرکت مهر تهویه توس

شرکت مهر تهویه توس با بیش از 30 سال سابقه موفق در زمینه مشاوره، اجرا و فروش انواع محصولات تهویه مطبوع خانگی و صنعتی، نامی آشنا و قابل اعتماد برای تمامی فعالان در این حوزه است. شرکت مهر تهویه توس با رویکردی نو که همواره به دنبال آن بوده است، خواهان در اختیار گذاشتن راهکارهای به روز، مطابق با آخرین تغییرات در دنیای مهندسی برای مشتریان خود می باشد.

ما دریچه ارتباط شما با شرکت‌های برجسته جهان مانند ebm-papst خواهیم بود. طوریکه بدون واسطه محصولات ebm را در انبار موجود کرده ایم. شرکت مهرتهویه توس برای ارائه پاسخهای علمی، سریع و قابل اعتماد ، از طریق تیم مهندسی خود که در تعامل با متخصصان این حوزه می باشد ، پاسخگوی سوالات و نیازهای فنی مشتریان خود می باشد.با توجه به توضیحات بالا ، شرکت مهر تهویه توس با افتخار اعلام می‌نماید که آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان درباره اطلاعات فنی محصولات و مشاوره در پروسه خرید فن صنعتی می‌باشد.

مهر تهویه توس، Tahviehtoos

ما به اهمیت ارائه راهنمایی و مشاوره کامل به مشتریانمان برای انتخاب بهترین فن صنعتی برای پروژه‌هایشان پایبندیم. از این رو این بخش از وب سایت را به راهنمای انتخاب فن صنعتی پرداخته ایم. تیم ما با دقت نیازهای شما را اخذ کرده و پس از بررسی دقیق پیشنهاداتی را برای شما ارائه می‌دهد تا شما بتوانید از فن صنعتی مناسب با بهترین عملکرد و کارایی برخوردار شوید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره فنی، با خوشحالی در خدمت شما هستیم. می‌توانید از طریق روش های زیر با ما (بخش مهندسی فروش) تماس بگیرید.

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com