Uncategorized @fa

فن‌ صنعتی برای بهینه‌ سازی پمپ‌ های حرارتی هوا به آب: انتخاب بهینه برای کارایی و کاهش صدا

فن‌ صنعتی برای بهینه‌ سازی پمپ‌ های حرارتی هوا به آب

فن‌ صنعتی برای بهینه‌ سازی پمپ‌ های حرارتی هوا به آب: انتخاب بهینه برای کارایی و کاهش صدا

   

در بسیاری از ساختمان های مسکونی و آپارتمان ها، انواع پمپ های حرارتی هوا به آب نه تنها به خاطر عملکردشان استفاده می شوند، بلکه به دلیل اینکه یک راه حل تولید حرارت به صورت پایدار (sustainable) می باشند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. هزینه خرید و نصب پایین و همچنین اشغال فضای کم باعث شده که استفاده از پمپ های حرارتی هوا به آب هم در ساختمان های تازه ساخته شده رواج پیدا کند و هم جایگزین سیستم های قدیمی تامین حرارت در ساختمان های دیگر شوند. انواع فن صنعتی EC مدرن نقش اساسی در عملکرد بهینه پمپ های حرارتی دارند.

اصول کارکرد یک پمپ حرارتی مانند یک یخچال می باشد که گرما را از مواد غذایی گرفته و به محیط بیرون انتقال می دهد. یک پمپ حرارتی هوا به آب نیز گرما را از هوای اطراف ساختمان گرفته و سپس آن را به سیستم گرمایش منتقل می کند که در آنجا از این گرما به منظور گرم کردن محیط داخلی ساختمان و یا آب استفاده می شود. از انواع فن صنعتی در این سیستم، در قسمت اواپراتور ها استفاده می شود. انواع فن صنعتی مورد استفاده در اواپراتورها، فن صنعتی AC و یا فن صنعتی EC می باشند که فن های EC همیشه از نظر بهینه بودن نسبت به سایر فن ها، برتری دارند.

انتخاب بهینه برای کارایی و کاهش صدا

فن صنعتی آکسیال یا فن صنعتی سانتریفیوژ؟

پمپ های حرارتی هوا به آب در دو نوع طراحی و ساخته می شوند. پمپ های حرارتی مناسب محیط بیرون ساختمان (outdoor) و پمپ های حرارتی مناسب محیط های داخلی (indoor). در صورت استفاده از پمپ حرارتی indoor، هوای محیط بیرون باید توسط یک کانال هوا وارد پمپ شده و سپس توسط یک کانال هوای دیگر از آن خارج شود. به همین دلیل از انواع فن سانتریفیوژ صنعتی (به دلیل تولید فشار بالا به هنگام کار) در این بخش استفاده می شود تا هوای مورد نیاز پمپ حرارتی تامین شود.

نمودار پمپ های حرارتی

همچنین مدل های مختلف فن سانتریفیوژ صنعتی به دلیل طراحی کامپکت خود، جای کمتری را اشغال می کنند و به همین دلیل مناسب استفاده در مکان هایی هستند که دارای محدودیت فضا می باشند. همچنین در مواردی که پمپ حرارتی (هیت پمپ) با سیستم تهویه ساختمان به صورت یکپارچه طراحی می شود، از فن صنعتی سانتریفیوژ استفاده می شود.

هیت پمپ

از سوی دیگر، در پمپ های حرارتی (هیت پمپ) خارجی، محدودیتی برای فضا وجود ندارد و اواپراتور به صورت یک واحد مستقل طراحی و ساخته می شود و فقط مبرد در جریان به داخل ساختمان هدایت می شود که در چنین ساختاری، به صورت معمول از سری فن آکسیال استفاده می شود. شرکت آلمانی ebm-papst با رنج وسیعی که در تولیدات خود دارد، انواع فن و موتور را در اندازه ها و توان های مختلف تولید می کند که مناسب بسیاری از پمپ های حرارتی می باشند. شرکت ebm در سری جدید محصولات خود، دو نوع فن تولید کرده است که به صورت ویژه به منظور استفاده در محیط هایی که به سروصدا حساس هستند، طراحی و تولید شده اند. این دو سری فن صنعتی مناسب کار کردن با تمامی مبردهای طبیعی و قابل اشتعال می باشند و به لطف طراحی تیغه های خود، بسیار کم صدا هستند. استفاده از سری فن صنعتی جدید شرکت ebm در پمپ حرارتی (هیت پمپ) باعث می شود تا میزان سروصدای پمپ های حرارتی (هیت پمپ ها) تا حد زیادی کاهش یابد و بتوان به راحتی از آن ها در محیط های مسکونی، بیمارستان ها و… استفاده کرد.

سری فن AxiEco به نحوی طراحی شده است که مناسب پمپ های حرارتی (هیت پمپ) که اواپراتور آن ها نیاز به فشار بالایی دارد، باشد و سری فن AxiTone مناسب هیت پمپ های با نیاز به جریان هوای بالا و فشار کمتر می باشند.

فن آکسیال صنعتی AxiEco با توان تولید فشار بالا

در دماهای پایین، رطوبت به صورت یخ زدگی بر روی مبدل حرارتی تشکیل می شود که بر عملکرد اواپراتور تاثیر می گذارد. یخ زدگی باعث کاهش مسیرهای هوا و هوادهی و همچنین افزایش فشار پشت فن می شود و در نتیجه فن صنعتی مورد استفاده باید فشار بیشتری تولید کند. در چنین مواردی از فن AxiEco استفاده می شود. مطالعات بر روی این سری فن نشان داده است که سری فن صنعتی AxiEco به دلیل طراحی و شکل جریان هوایی که دارد، باعث می شود تا از ایجاد یخ جلوگیری شود. همچنین با افزایش فشار، شدت جریان هوا به مقدار بسیار کمی کاهش می یابد. این مورد برای هیت پمپ ها (پمپ های حرارتی) که در زمستان کار گرمایش و در تابستان کار سرمایش را انجام می دهند، مناسب است.

سری فن صنعتی AxiEco در دو سایز معمول 450 و 500 میلیمتری مناسب پمپ های حرارت تولید می شوند. فن AxiEco به همراه پره های راهنمای هوا در ورودی فن (FlowGrid) عرضه می شوند. استفاده از FlowGrid باعث می شود تا میزان سروصدای فن تا حد بسیار زیادی کاهش یابد. انواع فن صنعتی محوری AxiEco به نسبت فن های مرسوم HyBlade با قاب فلزی، تا 30 درصد وزن کمتری دارند. این بدین معنی می باشد که در هنگام نصب فن صنعتی، وزن کمتری باید جابجا شود و همچنین به دلیل طراحی کامپکت، امکان بهینه سازی کل سیستم نیز وجود دارد. سری فن AxiEco با قابلیت نصب آسان Plug & Play عرضه می شوند و به راحتی قابل استفاده می باشند.

فن آکسیال صنعتی AxiEco

فن صنعتی آکسیال بی صدای سری AxiTone

در انواع پمپ حرارتی (هیت پمپ) که نیاز به فشار هوای بالایی دارند، استفاده از فن آکسیال AxiTone گزینه مناسبی به نظر می رسد. این فن آکسیال که طراحی ویژه ای داشته و دارای 3 پره می باشد، در اندازه های 450، 500 و 630 میلیمتر طراحی و تولید شده است. منحنی عملکرد این فن صنعتی صاف تر است و حجم زیادی از هوا را تامین می کند و همانطور که از نامش مشخص است، در هنگام کار سروصدای کمی تولید می کند.

طراحی تیغه های این فن صنعتی، به دلیل طراحی منطبق بر اصول آیرودینامیکی، نقش مهمی را در هوادهی و میزان سروصدای آن بازی می کند. سطح زیاد و زاویه تمایل شدید آن باعث شده تا این فن حجم زیادی از جریان هوا را بتواند ایجاد کند و از سوی دیگر طراحی داسی شکل (Sickle shape) تیغه ها باعث کاهش میزان سروصدا می شود.

نوآوری دیگری که در این فن انجام شده است، طراحی دندانه ای قسمت لبه جلویی تیغه ها می باشد که تاثیر مثبتی بر روی میزان سروصدای تولید شده توسط فن دارد. کندانسورهایی که در مناطق مسکونی استفاده می شود، از جمله مواردی هستند که در آن ها توجه به سروصدای ایجاد شده مهم است. بنابراین این کندانسورها می توانند با استفاده از سری فن صنعتی AxiTone میزان سروصدای خود را کاهش داده و از مزایای این فن صنعتی بهره‌مند شوند.مانند سایر انواع فن صنعتی تولید شده توسط شرکت ebm-papst، سری فن صنعتی AxiTone نیز از قابلیت Plug & Play بهره می برد و نصب و راه اندازی آسانی دارد. همچنین این فن مناسب کار با انواع مبرد قابل اشتعال بوده که استفاده از آن ایمنی را بالا می برد.

فن صنعتی آکسیال بی صدای سری AxiTone

اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه هلدینگ تهویه توس به صورت دوره ای انواع فن و هواکش صنعتی را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند، جهت اطلاع از موجود بودن انواع هواکش و بهترین فن چیلر (فن صنعتی ebm) و همچنین قیمت سایر محصولات، لطفا با شماره زیر (بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com