Uncategorized @fa

فن سانتریفیوژ(فن رادیال) ebm بخش دوم – رادیپک

فن سانتریفیوژ(فن رادیال) ebm

فن سانتریفیوژ(فن رادیال) ebm بخش دوم – رادیپک

 

سری مقاله های فن سانتریفیوژ ( رادیال ) با هدف تولید محتواهای فنی خاص برای ارتقا سطح دانش و آشنایی متخصصان با تکنولوژیهای جدید دنیا در هولدینگ مهر تهویه توس در دستور تهیه قرار گرفته است.

در رابطه با معادل قرار دادن فن سانتریفیوژ و فن رادیال در این مقاله توضیح زیر می بایست مد نظر قرار بگیرد :

در بازار ایران فن بکوارد سانتریفیوژ با نام فن رادیال شناخته می شود که البته نامگذاری اشتباهی از نظر فنی می باشد. به دلیل کاربرد این نام در بین برخی از مشتریان در این مقاله نام فن رادیال در پرانتز در کنار فن سانتریفوژ آورده می شود تا ارتباط این دو نام گذاری از نظر فنی و در بازار سنتی ایران حفظ شود اما خاطر نشان می شود که از نظر تخصصی این دو نام به هیچ وجه معادل یکدیگر نیستند.

با توجه به بخش اول این مقاله با نام ” پلاگ فن ebm بخش اول – پلاگ فن  رادیکال “ که اختصاص داده شد به معرفی فن های رادیکال از شرکت ebm که یکی از سه دسته اصلی فن سانتریفیوژ در این شرکت می باشد، در این مقاله به دسته دوم از سری این فن ها با نام رادیپک ( RadiPac ) پرداخته خواهد شد.

 دسته بندی فن سانتریفیوژ ( فن رادیال ) در شرکت ebm :

همانطور که در مقاله یاد شده بالا مشخص گردید فن های سانتریفیوژ ebm در سه دسته اصلی زیر تقسیم بندی می شوند :

  • فن سانتریفوژ رادیکال ، Radical
  • فن سانتریفوژ ( فن رادیال ) رادیپک ، RadiPack
  • فن سانتریفوژ( فن رادیال ) رادیفیت ، RadiFit

در بخش اول این سری مقاله ها آورده شد که فن رادیال رادیکال در دبی هوای تا 1800 مترمکعب در ساعت و تا فشار 800 پاسکال عملکرد دارد. به همین جهت این دسته از فن در کاربردهای با فشار پایین تا فشار متوسط قابلیت استفاده دارد.

در شرکت مهر تهویه توس دو مدل به شرح زیر در این دسته موجود شده است که در صورت نیاز مشتریان به فن از دسته های دیگر با نقاط عملکردی متفاوت و ویژگیهای فنی متفاوت در صورت درخواست قابل تهیه می باشند.

دو مدل فن رادیال از دسته فن رادیکال موجود در سایزهای 50 و 56 قرار دارند :

معرفی فن سانتریفیوژ (فن رادیال) ebm دسته رادیپک

با توجه به خصوصیات منحصر به فرد و طراحی های خاص انجام شده در این دسته از ebmpapst ، این شرکت از آن با تیتر ” غیر ممکن؟ دیگر نه ” یاد می کند. همانطور که می دانیم درخواست های جدید  برای فن های با آخرین تکنولوژی همواره در صنایع تهویه مطبوع و تهویه  وجود دارد. این درخواست ها وابسته به بهبود راندمان ، هوادهی ، مصرف کمتر انرژی ، کاهش صدای فن  و … است. در این راستا هرچه اطلاعات ما از پیشرفت های دنیای تکنولوژی در جهان بیشتر باشد ، لامکان بیشتری برای تهیه محصولاتی مطابق با نیازهای موجود خود خواهیم داشت. پس بیایید با ویژگی های خاص فن های رادیپک ebm بیشتر آشنا شویم.

 معرفی فن سانتریفیوژ (فن رادیال) ebm دسته رادیپک

زیردسته های فن سانتریفیوژ (فن رادیال) رادیپک

  • فن اسپایدری
  • فن طرح مکعبی
  • فن برای فضای تمیز

مشخصات مهندسی فن رادیال رادیپک اسپایدری

  • میزان هوادهی تا 20000 متر مکعب در ساعت
  • فشار کاری تا 2000 پاسکال
  • سایز فن از 280 تا 800 میلیمتر ( فن رادیال 28 تا 80 سانتی متر)
  • توان 100 وات تا 8 کیلو وات
  • در برخی مدل ها دارای پره فلزی و در برخی دیگر پره پلاستیکی
  • نصب آسان ( Plug & Play )

 

 مشخصات مهندسی فن رادیال رادیپک اسپایدری

فن اسپایدری

مدل خاص دیگری از سری رادیپک وجود دارد با نام  رادیپک مکعبی  که تا 37000 متر مکعب در ساعت و تا 2500 پاسکال فشار نیز عملکرد دارند. که دربخش بعدی مقاله درباره آن توضیح داده می شود.

مشخصات و ویژگیهای فنی دیگری نیز در رابطه با این دسته از فن قابل طرح است که در زیر به آنها بیشتر پرداخته می شود :

فن های دسته رادیپک از شرکت ebm از  نظر مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه هستند، کم سر و صدا و دارای طراحی کامپکت و هوشمند می باشند. تمامی این موارد به استمرار شرکت ebm در بهینه کردن طراحی فن ها بر می گردد. زیرا که به واسطه طراحی های جدید آیرودینامیکی پره ها و همچنین استفاده از تکنولوژی سبز موتورها EC و همچنین استفاده از بخش های الکترونیکی پیشرفته برای هوشمند سازی فن تمامی ویژگیهای بالا قابل حصول شده اند تا درنهایت عملکرد بهینه تری برای مجموعه الکتروفن رادیال رادیپک مهیا شود.

فن سانتریفیوژ ( فن رادیال ) رادیپک اسپایدری با دتکتور رزونانس

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این دسته از فن سانتریفیوژ ( فن رادیال ) دارا بودن دتکتور رزونانس می باشد . به این معنی که این دتکتور رزونانس ایجاد شده از 2 کیلو وات به بالا را شناسایی می کند. تمامی مهندسان می دانند که چگونه ایجاد ارتعاش و رزونانس می تواند باعث آسیب به برینگ یک الکتروفن شود. پس شناسایی زود هنگام و جلوگیری از آن بسیار مهم می تواند باشد.

 فن سانتریفیوژ ( فن رادیال ) رادیپک اسپایدری با دتکتور رزونانس

دتکتور رزونانس

فن رادیپک مکعبی استاندارد جدیدی در بازار فن سانتریفیوژ ( فن رادیال )

جهت ایجاد انتخاب های بیشتر برای انواع فن مورد استفاده در صنایع تهویه و تهویه مطبوع و به ویژه برای  مدل های متفاوت هواساز ، فن رادیپک مکعبی توسط شرکت ebmpapst  طراحی شده است.  

 

 فن رادیپک مکعبی استاندارد جدیدی در بازار فن سانتریفیوژ ( فن رادیال )

RadiPac Cube Design

در این مدل فن رادیپک مشخصات فنی زیر قابل دسترس هستند :

  • هوادهی تا 37000 مترمکعب در ساعت
  • فشار کاری تا 2500 پاسکال
  • سایز فن از 250 تا 1000 میلیمتر ( فن رادیال 25 تا 100 )
  • دسترسی به راندمان بالا در تمام شرایط تا 68%
  • دارای الکتروموتور PM
  • سر و صدای کم
  • نصب آسان ( Plug & Play)

اجزای فن رادیال رادیپک مکعبی

جهت مشاهده تمامی قطعات مجموعه الکترو فن رادیپک مکعبی در تصویر زیر تمام اجزای آن به صورت جداگانه نمایش داده شده است. از مشاهده قطعات به کار رفته شده دقیقا قابل نتیجه گیری خواهد بود که چگونگی طراحی ویژه این مدل فن باعث شده است که عملکرد بسیار بهتری را در دسترس مشتریان قرار دهد.

 

 اجزای فن رادیال رادیپک مکعبی

مزایای نصب فن رادیال رادیپک مکعبی

با توجه به مزایای عنوان شده در بالا برای فن مکعبی کاملا قابل انتظار خواهد بود که مزیت های رقابتی در زمان نصب برای مشتری فراهم کند. در شکل زیر نصب فن رادیپک مکعبی در مقایسه با یک مدل فن معمولی در یک یونیت مشخص شده است.

 

 مزایای نصب فن رادیال رادیپک مکعبی

از تصویر کاملا مشخص است که یک فن معمولی ( در سمت چپ تصویر ) نیاز به قطعات جانبی بسیاری دارد در حالیکه یک فن رادیال مکعبی ( در سمت راست تصویر ) بدون نیاز به این قطعات اضافی قابل نصب است.

بخش الکترونیکی و موتور در رادیپک مکعبی به طور کامل با مجموعه یکپارچه شده است که باعث گردیده تا فضای کمتری اشغال شود. این تنها مزیت استفاده از موتور EC و بخش الکترونیکی خاص آن نیست بلکه باعث شده است تا نصب آسان الکتروفن نیز مهیا شود طوریکه در دسته فن های Plug & Play قرار گرفته است. هیچ گونه نیازی به فیلترهای الکترونیکی اضافی و کابل های محافظ نیست. حتی سوئیچ حفاظت موتور خارجی نیز مورد نیاز نمی باشد.

فن رادیال رادیپک برای فضای تمیز

با توجه به شرایط کاری برخی صنایع که می بایست در فضای تمیز بدون ذرات آلاینده عملیات خود را انجام دهند، کاملا واضح است که فن های عادی جوابگوی شرایط کاری آنها نخواهد بود و نیاز به استفاده از فن های ویژه ای دارند. یکی از این مدل فن فن رادیپک با تصویر زیر است.

 فن رادیال رادیپک برای فضای تمیز

فن تمیز – صنایع غذایی

فن رادیپک برای فضای تمیز با توجه به اینکه دارای کاور در بخش موتور است، اجازه نمی دهد که موتور در جریان هوای محیط قرار بگیرد تا هوای ورودی به محیط عاری از ذرات آلاینده باشد. همینطور ویژگی های این مدل فن اجازه می دهد تا راحت تمیز شود و تمامی بخش های آن برای تمیز کردن به راحتی قابل دسترس باشد.

 

مسیر جریان هوا در فن تمیزمسیر جریان هوا در فن تمیز

در شکل بالا نحوه کارکرد فن با کاور موتور کاملا مشخص است. طراحی طوری انجام شده است که هوای عبوری در محیط از روی موتور به هیچ وجه عبور نمی کند.

 از پرکاربردترین استفاده این مدل فن رادیال در صنایع غذایی  است.

 

کسب اطلاعات بیشتر

با توجه به اینکه شرکت مهر تهویه توس به صورت دوره ای فن های مورد نیاز در بازار ایران را بر حسب نیاز صنایع موجود می کند ، جهت اطلاع از موجود بودن فن های شرکت ebm و همچنین قیمت محصولات لطفا با شماره های زیر(بخش مهندسی فروش) تماس برقرار نمایید:

تلفن: 58949-021 داخلی 2

واتساپ: 989002158949+

ایمیل:  marketing@tahviehtoos.com

فرم درخواست قیمت

فرم درخواست قیمت محصول

"(ضروری)" indicates required fields